1500 lóerős elektromos szörny a Pikes Peak-en

Megosztom
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  


Ha autóversenyzés, akkor nem maradhat ki a világ legőrültebb és legveszedelmesebb hegyi felfutója. A Pikes Peak több évtizednyi történelem után is fénykorát éli, igaz, az időközben már részben aszfaltozott kanyaroknak már elektromos autók is nekivágnak. Ezúttal a 64 éves legenda, Nobuhiro ’Monster’ Tajima ül be egy 1500 lóerős szörnyeteg volánja mögé.

Nehéz elképzelni, hogy milyen lehet egy Bugatti Veyront elsápasztó teljesítményű, ám közel hangtalan négykerekűt terelgetni. Ám Nobuhiro Tajimának ez már nem jelent meglepetést: az elismert japán rali pilóta 2012 óta áll rajthoz elektromos autókkal a Pikes Peaken, miután 2011-ben egy alaposabbnál is alaposabban átépített Suzuki SX4 volánja mögött bement a 10 perces alomhatár alá. Persze az elektronok sem akadályozták meg abban, hogy személyes rekordját azóta 9:43,9-re javítsa.

Nobuhiro Tajima Rimac elektromos versenyautó

Lehet, hogy a felfutások számossága, vagy a kapuzárási pánik okozza, de emberünk ezúttal még gyorsabban szeretné letudni a 20 kilométeres pályát, még kevesebb időt töltve a látványos szerpentinen való nézegetéssel. Az előbbi kijelentést azért inkább gyorsan visszaszívjuk, mert semmiképpen sem szeretnénk ledegradálni a valóban embert igénylő Pikes Peak-i viadalt. Főleg, hogy a sikerhez immár 1500 lóerős teljesítmény szükséges.

hirdetés

A Rimac által készített 1,1 megawattos autó az ehhez szükséges hatalmas akkumulátor és az összkerékhajtás ellenére mindössze 1,5 tonnás tömegű, amelyhez az alumínium csőváz és a szénszálas karosszéria is hozzájárul. Mivel minden egyes kereket külön elektromotor hajt, ezért a négykerékhajtást meglehetősen intelligens módon lehet megvalósítani: a tökéletes záróhatásnak köszönhetően a Rimac versenyautója valószínűleg parittyaként lő ki a kanyarból, amelyhez megvan a maga teljesítménye.

A már alapjárattól jelentkező 1500 Nm nyomaték is közrejátszik abban, hogy a 0-100-as sprint mindössze 2,2 másodperc alatt bekövetkezhet, de álló helyzetből 200 km/h-ig sem kell több idő 5,4 szekundumnál.

forrás: autopult.hu

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?