42 ezer ócska háztartási géptől szabadultunk meg

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Megmozgatta a lakosságot a ”Belső értékek – A megkopott külső értékes belsőt takar” kampány. Az elektromos és elektronikai hulladék (röviden: e+e-hulladék) gyűjtőakció és nyereményjáték keretében 42.079 darab kupont adtak ki a kampányban résztvevő áruházak, azaz ennyi elhasznált, már nem működő háztartási készüléktől és barkácsgéptől szabadították meg a környezetüket az akcióban résztvevő lakosok.
Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) négy nagy áruházlánccal és két hazai hulladékkezelő vállalkozással fogott össze az e+e-hulladékok nagyobb arányú hasznosítása és a környezeti fenntarthatóság érdekében. Ez volt Magyarországon az első ilyen széleskörű kampány, amelynek keretében minden résztvevő a környezetvédelmet helyezte a saját piaci érdekei elé.

kép: ÖHÜ facebook

kép: ÖHÜ facebook

Az akció fő üzenete az volt, hogy az emberekben tudatosodjon, hogy ne otthon tárolják, vagy a kukába dobják ezeket az esetenként veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészeket is tartalmazó feleslegessé vált készülékeket, hanem vigyék vissza azokat a megfelelő gyűjtési pontokra, így az áruházakba, hogy később a szakszerű előkezelést követően újrahasznosításra kerülhessenek a bennük lévő értékes és esetenként ritka anyagok.

A gyűjtőakcióhoz kapcsolódó nyereményjátékban összesen 30.068 kódot küldött vissza 7.264 egyedi játékos. Az akció legszorgalmasabb résztvevője összesen 116 darab kódot küldött be SMS-ben, azaz legalább ennyi készüléket visszavitt a kampányban résztvevő áruházakba. Az akció fődíját – egy Opel Astra személyautót – Kelemen József újkígyósi lakos nyerte meg.

A kampány eredményeiről

A bauMax áruházlánc üzleteibe 5.347 darab, összesen 23.063 kg súlyú e+e-hulladékot vittek vissza a lakosok. Budapesten a IV. kerületi, vidéken pedig a pécsi áruházba vitték vissza a lakosok a legtöbb ilyen készüléket. Előbbi helyszínen 609, utóbbin pedig 480 darab berendezést adtak le.
Az INTERSPAR üzleteiben összesen 39.453 kg e+e-hulladékot adtak le a lakosok, akik 15.027 darab vásárlási utalványt kaptak cserébe. A fővárosban az egyik X. kerületi (Fehér úti) áruházban adták le a legtöbb, 714 darab ilyen berendezést a vásárlók, míg vidéken a tatabányai áruházban érték el a legjobb eredményt a lakosok, ők 867 darab hulladéknak számító elektromos és elektronikai berendezéstől szabadultak meg a kampány során.

hirdetés

A Media Markt munkatársai 13.808 darab kupont adtak ki az akció keretében, amiért összesen 100.877 kg e+e-hulladékot gyűjtöttek be. A fővárosban a XV. kerületi áruházban voltak a legaktívabbak az akció résztvevői, akik 1.238 kupont adtak le, míg vidéken a kecskemétiek érték el a legjobb eredményt, ott összesen 765 darab megunt, már nem használt, vagy nem működő készüléktől szabadultak meg a lakosok.

A Praktiker üzleteiben 30.496 kg-nyi elektromos és elektronikai hulladékot gyűjtöttek be, ami összesen 7.897 darab készüléket jelent. Budapesten a IX. kerületi áruházba látogatók voltak a legaktívabbak, ott 915 készüléket adtak le. Vidéken pedig a kaposváriak tették a legmagasabbra a lécet, összesen 854 darab e+e-hulladékkal.

Az akció keretében az üzletekbe visszavitt e+e-hulladék összegyűjtéséről, valamint újrahasznosításra való előkészítéséről, a FE-GROUP INVEST Zrt. és az Inter-Metal Recycling Kft. gondoskodott.

A gyűjtőakció és a nyereményjáték menete

Az akció keretében 2014. január 11. és február 9. között öt hétvégén összesen 88 helyszínen vették vissza a régi, megunt, működő vagy akár működésképtelen többek között kis és nagy háztartási gépeket, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezéseket, valamint barkácsgépeket (kivételt képezett ez alól a Praktiker, amelynek áruházaiban négy teljes héten át tartott a kampány).
A résztvevők minden egyes leadott termék után 1000 forint értékű vásárlási utalványt kaptak ajándékba. A kupont beválthatták ott helyben, de ezt megtehetik még 2014. március 31-ig. A kuponbeváltás pontos feltételeit a Játékszabályzat tartalmazza.

Minden leadott készülék után kaptak a résztvevők egy nyereményszelvényt is, az azon szereplő kódot kellett beküldeniük egy nem emelt díjas telefonszámra. Az akció fődíját 2014. február 19-én közjegyző jelenlétében sorsolták ki az OHÜ székházában.

OPH

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?