Amerikában terjeszkedik a magyar elektromos repülőgép gyártója

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Közel hárommillió dollárból, zöldmezős beruházásban repülőgép összeszerelő és karbantartó üzemet épít az Egyesült Államokban a kecskeméti Magnus Aircraft, a cég vezetői már megkezdték a tárgyalásokat a texasi Fredericksburgban. Nem rég a Magnus Kínával is megállapodott egy ottani végszerelő és karbantartó üzem felépítéséről.

A magyar repülőgépgyártó csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a 2,8 millió dollár befektetés mellett a gyártási, összeszerelési tudástranszfernek köszönhetően az amerikai piacon is megjelenhetnek a Magnus repülőgépei.

Kecskemét, 2016. szeptember 28. Az eFusion elnevezésű, kétüléses, teljesen elektromos repülőgép magyarországi bemutatóján a Kecskeméthez tartozó Matkópusztai Repülőtér légterében 2016. szeptember 28-án. Az elektromos üzemű, hazai fejlesztésű repülőgép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik. A repülőgéptestet a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Kecskemét, 2016. szeptember 28. Az eFusion elnevezésű, kétüléses, teljesen elektromos repülőgép magyarországi bemutatóján a Kecskeméthez tartozó Matkópusztai Repülőtér légterében 2016. szeptember 28-án. Az elektromos üzemű, hazai fejlesztésű repülőgép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik. A repülőgéptestet a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta. MTI Fotó: Ujvári Sándor

A befektetés részeként a Magnus Pilot Academy vészhelyzeti képző központ is megkezdi működését 2017. március 1-jén.

A Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) a Magnus már megkapta az engedélyt a Fusion 212 típusú benzinmotoros repülőgép amerikai sorozatgyártására, az engedély kiadásához még egy helyszíni szemle szükséges. A gyártó számításai szerint a 2017-es üzleti évben 30-35 darab Fusion 212-est adhatnak el az amerikai piacon.

Korábban a Magnus Kínával is megállapodott egy ottani végszerelő és karbantartó üzem felépítéséről.

hirdetés

Több mint 30 millió eurós beruházásról és közös vállalat létrehozásáról szóló megállapodást írt alá a kecskeméti székhelyű  Magnus Aircraft repülőgépgyártó a kínai Tianshan Industrial Grouppal.

Kecskemét, 2016. szeptember 28. Az eFusion elnevezésű, kétüléses, teljesen elektromos repülőgép magyarországi bemutatóján a Kecskeméthez tartozó Matkópusztai Repülőtér légterében 2016. szeptember 28-án. Az elektromos üzemű, hazai fejlesztésű repülőgép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik. A repülőgéptestet a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Kecskemét, 2016. szeptember 28. Az eFusion elnevezésű, kétüléses, teljesen elektromos repülőgép magyarországi bemutatóján a Kecskeméthez tartozó Matkópusztai Repülőtér légterében 2016. szeptember 28-án. Az elektromos üzemű, hazai fejlesztésű repülőgép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik. A repülőgéptestet a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Az új vállalat 2020-ig 1500 Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze magyar licence alapján és értékesít Kínában. A zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül. A Magnus Aircraft kecskeméti üzemében készülő géptestekből és alkatrészekből, magyar szakemberek felügyelete alatt végszerelik és kezdik meg a kész légijárművek értékesítését.

A társaság közleményében hangsúlyozta: az üzlettel 6 év alatt összesen 50 milliárd forint árbevételre tehet szert a kecskeméti gyártó, és összesen 600 munkatársat alkalmazhatnak a kecskeméti gyárban, amely kapacitásbővítés előtt áll. Emellett Kínában további 250 munkavállaló dolgozik majd az első ütemben.

A világ első teljesen elektromos, kétüléses, oktató és alap műrepülhető repülőgépének megalkotói 2015 őszén Európából egyedüliként vettek részt egy Kínában megrendezett repülős szakkiállításon, ahol 2600 új kis és közepes repülőtér építéséről szóló megállapodást írt alá a kínai kormány a városi vezetőkkel.

A Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépeket követően az eFusion, vagyis az elektromos hajtású légijárművek kivitelére Kínába 2018-tól nyílik lehetőség, amely egy újabb, jövőbeni megállapodás tárgyát képezi és ez további bővítéseket is eredményez.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?