Budapesten az első elektromos Ford Focus

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


De nem sokáig, ugyanis még ma útra kel Münchenbe, hogy részt vegyen az eTourEurope 2017 9 országot érintő versenyen. A versenyen idén egyetlen magyar csapat vesz részt, akik a Focus Electric volánja mögött azt szeretnék bebizonyítani, hogy már nem csak a városhatáron belül reális alternatíva az elektromos autó. Ezért 10 nap alatt több mint 5000 kilométert tesznek majd meg a verseny során.

Az autónavigátoros Katona Mátyás vállalta el a pilóta szerepét. Igyekeztünk alaposan kifaggatni, milyen taktikával készül a versenyre, de megnyugtatott, hogy nem hajlandó kiszúrni magával, és lemondani például a klíma használatáról a nyári melegben.

Ford Focus Electric bemutató 2017

Az autót egyébként már egy hete teszteli, és eddigi tapasztalatai alapján elérhető vele a 250 kilométeres táv is egy töltéssel, amit a klíma használata sem befolyásol különösebben. Ezt a Ford részéről Ágó Béla is megerősítette, aki szintén használta már az autót, szigorúan úgy, mint egy benzinest, vagy dízelt, klímázva, autópályán 130-al haladva. Szép teljesítmény, ráadásul a Focus 215/55 R17 méretű gumijai sem éppen virsli méretűek.

A Ford nagy erőkkel készül az elektromos korszakra, a következő öt év során valóságos elektromos-hibrid offenzíva várható tőlük. Focusból már korábban is létezett elektromos változat, de Magyarországon most először vásárolható meg hivatalos forrásból.

Ford Focus Electric bemutató 2017

Aki elektromos Focusra vágyik, már megrendelheti az autót 12 950 000 forintos kezdőárral. Ez némileg drágább az új Volkswagen e-Golf 11 493 500 forintos induló áránál, de ezért elég magas alapfelszereltséget kapunk. Kevésbé jól sikerült részlet, hogy míg az e-Golf csomagteréből csupán negyven litert vesz el az akkumulátor, és 341 literrel gazdálkodhatunk, a Hyundai Ioniq pedig 455 litert ad, a Focus Electric esetében be kell érnünk 237 literrel, ami még a BMW i3 260 literét is alulmúlja.

További részletek a Ford sajtóközleményében:

Magyarországra is megérkezett a Ford legújabb teljesen elektromos hajtású modellje, a Focus Electric. Az ötajtós ferdehátú családi modell, amelynek akkumulátora a gyorstöltő technológiával 30 perc alatt tölthető fel nulláról akár 80 százalékos szintre, az elődmodellnél közel 50 százalékkal több energiát tárolva egyetlen feltöltéssel 225 km-t tesz meg. Az új generációs Focus Electricet egy 145 LE (107 kW) teljesítményű elektromotor és egy 33,5 kilowattos akkumulátor hajtja. Az akkumulátor és az elektromotor folyadékhűtésű és folyadékfűtésű, mely tovább javítja a Focus Electric energiahatékonyságát, és meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát.

Matricák nélkül nehéz lenne megmondani róla, hogy elektromos autó

Matricák nélkül nehéz lenne megmondani róla, hogy elektromos autó

„Az autósok most már annyi idő alatt is feltölthetik az új Ford Focus Electric modellt, amennyi egy kávé és egy sütemény kényelmes elfogyasztásához kell”- mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. – „Az új gyorstöltő funkciónak és a fejlettebb akkumulátornak köszönhetően a Focus Electric olyan nulla károsanyag-kibocsátású családi autóvá vált, amelynek hatótávolsága és használati értéke valós körülmények közt is figyelemre méltó.

Szokásos Focus belső, semmi elektromos extremitás

Szokásos Focus belső, semmi elektromos extremitás

A Focus Electricet az autósok egy CCS (Combined Charging System) szabványú gyorstöltővel csatlakoztathatják az európai úthálózat mellett, illetve a szervizállomásokon és pihenőhelyeken telepített egyenáramú gyorstöltő pontokra, ahol mindössze 30 perc alatt 80 százalékos szintre tölthetik fel autójuk akkumulátorát.

hirdetés
Motorburkolat, hogy ne legyen hiányérzete senkinek

Motorburkolat, hogy ne legyen hiányérzete senkinek

Ha ugyanezt a csatlakozót egy 32 amperes.váltóáramú háztartási konnektorba dugják be, a Focus Electric 225 kilométeres hatótávolságához szükséges energia betöltése 5 óráig tart, ám már 3-4 órányi töltéssel is 150 kilométerre elegendő áramot ‘tankolhatnak’. A felmérések szerint az emberek 90 százaléka 100 kilométernél kevesebbet autózik naponta, és az autókkal megtett távolság napi átlaga mindössze 45 km.

Komoly amperek

Komoly amperek várhatók

A vadonatúj Focus Electric az egyike annak a 13 új elektromos modelleknek, melyet a Ford a következő öt év során 4,5 milliárd dollár befektetéssel tervez bemutatni világszerte, köztük olyan modelleket, a F-150 Hybrid, a Mustang Hybrid, a Transit Custom plug-in hybrid, önvezető hibrideket és egy tisztán elektromos hajtású, kisméretű SUV-t, amelynek hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz.

A csomagok mögött egy jól álcázott akkumulátor-csomag lapul

A csomagok mögött egy jól álcázott akkumulátor-csomag lapul

A Ford élen jár azokban a fejlesztésekben, amelyeknek célja elektromos hajtási technológiák kidolgozása, valamint a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek akkumulátorainak és elektromotorjainak költségcsökkentése. A vállalat immár olyan járművekre koncentrál, amelyek nagyobb teljesítményt kínálnak – mint például az F-150 pickup, amely komoly vontatási és szállítási kapacitása mellett akár áramtermelő generátorként is használható –, s a vállalat arra számít, hogy a következő évtizedben ugrásszerűen nő majd a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek értékesítése.

Ford Focus Electric bemutató 2017

A Ford előrejelzései szerint a hibrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos hajtású járművek globális kínálata a következő tizenöt év leforgása alatt meghaladja majd a benzinmotoros autókét.

A Ford a magyar vásárlók számára azonban demonstrálni is szeretné, hogy ez a jármű okos döntés, és az elektromos autóké a jövő, ezért a vadonatúj Focus Electricet is elindítja a 100%-ban villanyautók számára rendezett, Európán átívelő eTourEurope 2017 rallyversenyen.

Katona Mátyás és Györke Orsolya

Katona Mátyás és Györke Orsolya

Az új Ford Focus Electric volánja mögött Katona Mátyás, az Autonavigator.hu főszerkesztője mintegy 10 nap alatt több mint 5000 kilométert tesz majd meg az eTourEurope 2017 9 országot érintő, és az európai elektromos autózást népszerűsítő versenyen, illetve annak müncheni startpontjáig. Az eTourEurope elektromos járművek versenyét immár a negyedik alkalommal rendezik meg. Idén is számos résztvevő méri össze a tisztán elektromos járművek menettulajdonságait és fedezik fel  Európa útjait egy villanyautó volánja mögött. A Ford csapata a verseny során szeretné bizonyítani, hogy ma már az elektromos autózás nem pusztán a nagyvárosokra korlátozott közlekedési forma, és hogy költséghatékonyan, biztonságosan és környezetkímélő módon nagyobb – a mostani verseny esetében napi 400 kilométeres – távolságok is megtehetők.

Ford Focus Electric bemutató 2017
A “TEAM Ford” az útról Facebook bejegyzésekben és az autonavigator.hu cikksorozatában is beszámol, hiszen a villanyautózás jelenét, a valóságot szeretnék megmutatni, így a csapat tagjai szeretnék edukálni az embereket a villanyautózás kihívásairól és lehetőségeiről, ugyanakkor felhívni a figyelmet arra is, hogy a villanyautók elterjedéséhez több töltőpontra és gyorstöltési lehetőségre van szükség nemcsak Európa-szerte, de hazánkban is. A Ford elkötelezett az e-mobilitás terén, így néhány hónappal ezelőtt, más autógyártókkal közösen aláírt egy együttműködési megállapodást, amelynek értelmében a legfejlettebb töltőállomás-hálózatot építik ki Európában. Már a kezdeti célkitűzés is 400 ultra-gyors töltőpont létesítése a régióban.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Ford az USA-ban és Európában egyaránt teszteli a vezeték nélküli töltés technológiáját; a parkolóhelyek alá beépített berendezéseknek köszönhetően sosem fordulhatna elő, hogy az autósok megfeledkeznek járművük feltöltéséről. A vezeték nélküli töltés még azok számára is hosszabb elektromos hatótávolságot biztosítana, akik csupán rövid időre parkolnak le” – tette hozzá Szamosi Viktor.

energiaoldal.hu

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?