Csapvízre szoktatnák a fiatalokat

Országos roadshown folytatódik a csapvízfogyasztást népszerűsítő Csapra fel! kampány – jelentették be a kampány első szakaszát lezáró budapesti sajtótájékoztatón, amelyen részt vett Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, valamint az öt nagy állami víziközmű-szolgáltató vezetője.

A tavaly december elején indított Csapra fel! kampány első szakaszában csapvízkóstolási és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők. Néhány hét alatt több mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató – a Duna menti, a dunántúli, az észak-dunántúli , az észak-magyarországi és a Tisza menti vízmű – 15 csapvizét. A győztes az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. Szilvásvárad- Szalajka-völgyi vize lett – áll az MTI-nek eljuttatott közleményben.

MTI Fotó: Soós Lajos

MTI Fotó: Soós Lajos

hirdetés

„A tiszta, minőségi csapvíz biztosítása a mindenkori kormány egyik legfontosabb feladata, ugyanakkor mindannyiunknak felelősséggel kell bánnia e közös természeti kincsünkkel. A regionális vízművek szemléletformáló kampánya erre igyekszik ráirányítani a figyelmet, hozzájárulva egy fenntartható jövőhöz” – idézte a közlemény Fónagy Jánost.

Diákok országos pályázaton tervezhették meg a nyertes víz palackjának címkéjét. A győztes pályamunkát Kóbor Hanna Panni, a szegedi Juhász Gyula Általános Iskola 4. osztályos tanulója küldte be. A nyertes a budapesti rendezvényen vehette át jutalmát.

A legjobbnak ítélt csapvíz ezzel a gyerekrajzzal díszített speciális palackba kerülve most országos roadshowra indul. Ennek keretében a kezdeményezés két hét alatt eljut Magyarország legnagyobb egyetemeire, főiskoláira. A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyszersmind ismeretterjesztő tesztekkel igyekeznek népszerűsíteni a csapvízfogyasztást a fiatalok körében.

MTI