Fizetős M0-ssal kompenzál a kormány januártól

Az üzemanyagból is kevés adó folyik be, meg az útdíj sem úgy muzsikál, ahogy várták, úgyhogy pár hét és fizetős lesz az M0

A nol.hu és a hvg.hu értesülését az NFM már meg is erősítette.

Az indok:

„Az arányos közteherviselés érdekében az M0-s egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége”

MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Ez érthető, hiszen az egészséget szinte legkevésbé károsító LPG drasztikus adóemelését is ezzel, illetve az egészségre ártalmas voltával magyarázták.

„Bár tény, hogy az LPG kedvezőbb környezetvédelmi tulajdonságokkal rendelkezik, mint a benzin, az adómértékek jelenlegi eltérésének mértéke jelentősen meghaladja az ily módon indokolható eltérést. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakvéleménye szerint a környezetszennyezés szempontjából az LPG felhasználása is az egészségre ártalmas káros anyagok kibocsátását jelenti, melyek elsődlegesen a légzőszervrendszerre valamint a kardiovaszkuláris rendszerre jelentenek kockázatot”

Az elkerülő gyűrűket általában azért építik, hogy – mint a nevükben is szerepel – lehetőséget biztosítsanak arra, hogy a tranzitforgalom ne terhelje a városok levegőjét. Kérdés az is, hogy a Budapest környéki városok lakói mit fognak szólni a megnövekvő tranzitforgalomhoz.

Budaörs vezetése volt a leggyorsabb, aki tiltakozott:

hirdetés

A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat, követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés „egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.

A városvezető, az általa az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.

Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.

A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. „Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára (b3) átvágja a nemzetiszínű szalagot az M0-s autóút új szakaszának avatásán 2013. augusztus 31-én. Az M0-s autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszának átadásával az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan folyamatosan haladhatnak a körgyűrű M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára (b3) átvágja a nemzetiszínű szalagot az M0-s autóút új szakaszának avatásán 2013. augusztus 31-én. Az M0-s autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszának átadásával az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan folyamatosan haladhatnak a körgyűrű M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. „Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.

A polgármester hangsúlyozza, „a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan.”

Némi könnyítést jelent viszont a megyei e-matricák bevezetése, amellyel 5000 forintos éves díjért furikázhatunk egy-egy megye fizetős útjain. Ezzel a rendszeresen kisebb távolságokra járók megúszhatják 42 980 forintos díj nagy részét.

energiaoldal.hu