Jövő márciusában forgalomba állhat az első felújított metrószerelvény


Jövő márciusban forgalomba állhat az első felújított metrószerelvény a 3-as vonalon, a Metrowagonmash által szállított prototípus jármű a napokban kezdi meg a próbafutásokat – jelentette be Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten.

A 3-as metró járműtelepén tartott sajtótájékoztatón a felújított szerelvény prototípusát mutatták be az újságíróknak. Az esemény előtt Bolla Tibor az MTI-nek elmondta, befejeződtek a szükséges tesztek, így a szerelvény az alagútban is megkezdheti a próbafutásokat. A tartampróbát üzemidőn kívül végzik majd, így az nem befolyásolja a metró utasforgalmi üzemét.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján a BKK Kőér utcai járműtelephelyén 2016. szeptember 27-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján a BKK Kőér utcai járműtelephelyén 2016. szeptember 27-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán

A BKV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által felügyelt tesztsorozaton 15 ezer kilométert kell a szerelvénynek lefutnia hibamentesen, ezt követően kaphatja meg a típusengedélyt és indulhat meg a sorozatgyártás. Az orosz partner vállalása szerint a jármű jövő januárban szerezheti meg a típusengedélyt.

hirdetés

Bolla Tibor elmondása szerint a következő hónapokban két újabb szerelvény érkezik Budapestre, majd havi két újabb szerelvényt szállíthat le az orosz gyártó.

A budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvénye a BKK Kőér utcai járműtelephelyén 2016. szeptember 27-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán

A budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvénye a BKK Kőér utcai járműtelephelyén 2016. szeptember 27-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán

A metrók eredeti gyártója, a Metrowagonmash újítja fel a 222 kocsit 219 millió euróért, az utolsó szerelvény 2018 második felében érkezhet meg Budapestre.

A vezérigazgató hangsúlyozta: új, energiavisszatápláló meghajtó rendszerrel szerelik fel a kocsikat, emiatt alacsonyabb lehet az üzemeltetési költség és az alagút sem fog felmelegedni. A 2-es vonal szerelvényeihez igazították a külső és belső színvilágot, az utastérbe nem került klíma, mert Bolla Tibor elmondása szerint jelentős többletköltséggel járt volna.

energiaoldal.hu – MTI

Szólj hozzá!

You must be bejelentkezve to post a comment.