Kínának ötezer új repülőgépre lesz szüksége a következő húsz évben

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Kína csaknem ötezer repülőgép megrendelésére készül a következő két évtizedben, miközben jelentős fejlesztéseket tervez a hajtóműgyártásban – derült ki a dél-kínai repülési és légi ipari kiállításon és vásáron kedden.

A 2012 és 2031 között beszerzendő gépek összértéke meghaladja majd az 563 milliárd dollárt. A gépek közül nagyjából 4300-ra lesz tehető a nagygépek száma – olvasható a kereskedelmi repülőgépek társaságának (COMAC) Csuhajban kiadott jelentésében.

kép: airchina.com.cn

A világon ugyanebben az időben a kereslet meg fogja közelíteni a 32 ezer darabot, összértékük 3900 milliárd dollár körül lesz.

A COMAC szakértői szerint a légiutas-forgalom a következő évtizedben évente 4,9 százalékkal fog növekedni világszerte, míg Kínában 7,2 százalékos bővülésre számítanak.

hirdetés

A kínai légi ipari óriásvállalat (AVIC) elnöke a Kínai Kommunista Párt most folyó kongresszusa közben arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a hongkongi és a szárazföldi kínai tőzsdén igyekeznek majd további forrásokra szert tenni ahhoz, hogy kifejlesszék a lehető legkorszerűbb repülőgép-hajtóművet.

kép: airchina.com.cn

Az AVIC saját költségvetéséből máris elkülönített 10 milliárd jüant (1,61 milliárd dollár), amellyel három éves hajtómű-kutatási programját finanszírozza – közölte Lin Cuo-ming. Lin ugyanakkor kizárta a teljes AVIC csoport tőzsdei bevezetését, mondván, hogy a több mint 400 ezer embert foglalkoztató, 200 leányvállalattal működő cég struktúrájának összetettsége ezt nem teszi lehetővé.

Az AVIC több mint 300 milliárd jüanos (48,2 milliárd dollár) forgalom mellett az idén 10 milliárd jüan (1,6 milliárd dollár) nyereségre számít, s célja, hogy 2020-ra elkészítse nagyteljesítményű repülőgép hajtóművét.

Megfigyelők szerint a sikeres fejlesztéssel kínai cég nemcsak piaci pozícióját javítja majd, de alapvetően és hosszú távon biztosítaná bővíteni és korszerűsíteni tervezett belföldi légi flotta utánpótlását. A korszerű hajtómű hiánya ugyanis jelenleg a kínai légi ipar, illetve légvédelem egyik “gyenge pontja”.

MTI

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?