Környezetvédelem: 10 000 euró/teherautó

A nagy haszonjárművekből november végéig ugyan csupán 7 százalékkal kelt el több, mint a tavalyi első 11 hónap alatt, de az elmúlt két hónapban 75 és 79 százalékos növekedést regisztráltak amiatt, hogy január elsejétől csak euró 6-os motorokkal hozhatók forgalomba a teherautók. Mivel azok átlagosan 10 ezer euróval drágábbak, a fuvarozók rengeteg euró 5-ös teherkocsit rendeltek, és azok az utolsó negyedévben érkeznek be. Emiatt azonban a jövő év első felében állni fog a nagy haszonjárművek piaca – írja a Világgazdaság.

Figyelemre méltó a kis haszonjárművek 55 százalékos novemberi eladásbővülése is. Ezek forgalma az elmúlt év derekán torpant meg, és az eladáscsökkenés egészen az idei augusztusi kismértékű növekedés bekövetkeztéig tartott. A szerény bővülés folytatódott szeptemberben, majd októberben is. Ezt követte a novemberi kiugrás, amiben jelentős szerepet játszottak az új, kedvező forint alapú haszonjármű finanszírozási termékek valamint a rendkívül alacsony tavaly novemberi eladási darabszám.

kép: kettoje/indafoto.hu

kép: kettoje/indafoto.hu

hirdetés

November végéig 9900 kis haszonjármű kapott rendszámot, de a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint éves szinten legkevesebb 13-14 ezer eladása lenne kívánatos a kereskedők és a szervizek számára.

Novemberben 4942 új személyautó kapott rendszámot, 6,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez azért jó hír, mert a tavalyi november is erős volt, vagyis viszonylag magas bázisról növekedett a forgalom. Jóllehet november végéig 51 115 személykocsi kapott rendszámot, az MGE a kereslet 6,5 százalékos fejlődése ellenére úgy véli, hogy a piac teljes magára találásáig még jó pár évnek el kell telnie.

A JATO Dynamics összesítése szerint az év első 11 hónapjában a legtöbb személyautót 5445 darabot az Opel értékesítette, így mintegy 11 százalékos piaci részesedést ért el. A második – mindössze öt darabbal lemaradva – a Skoda lett a 4996 darabos Ford, a 4827 autót forgalomba helyezett Volkswagen valamint a 3631 kocsit értékesített SUZUKI előtt. A legkapósabb modellnek a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Ford Focus bizonyult november végéig.
OrientPress Hírügynökség