M1-felújítás: most jön a következő szakasz!

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Július elején megkezdődik az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közötti szakaszának felújítása, csütörtöktől építik ki a munkálatokhoz szükséges terelést.

Az autópálya Győr-Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 28-as és a 40-es kilométerszelvények közötti 12 kilométeres szakasz egybefüggő, új burkolatot kap a várhatóan 140 napig tartó felújítás alatt.

kép: kozut.hu

hirdetés

A kivitelezés ideje alatt a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és külső sávon haladhat, míg a Győr felé vezető oldalról egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára. A Hegyeshalom felé vezető oldalon a belső vagy a külső sávot használhatják majd a közlekedők.

A felújítási munkálatok a közútkezelő honlapja szerint novemberig fognak tartani, és a tervezett 180 helyett 140 napig fognak tartani.

Az összesen 12 kilométert érintő felújítás három ütemben, szakaszosan valósul meg. A Győr felé vezető oldalon zajló munkálatok során először a külső és a kapaszkodó sáv felújítására kerül sor, majd ezt követően végzik el a belső sáv felújítását. A kivitelezés ideje alatt a lehetséges helyszíneken, ahol a leállósáv és a külső sáv teherbírása engedi, ott úgynevezett 2+1+1 sávos forgalomterelés lesz érvényben. Ez azt jelenti, hogy a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és külső sávon haladhat, a Győr felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Hegyeshalom felé vezető oldalon a belső vagy a külső sávot használhatják majd a közlekedők. Vagyis ezzel a módszerrel a lehetséges helyeken a pálya 2×2 sávos áteresztő kapacitása megmaradhat a felújítás mellett is. Az alábbi grafikán a kék nyíl a Budapest felé, míg a zöld nyíl a Győr felé haladó sávokat mutatja. Első körben tehát a narancs sávokon folyik majd a kivitelezési munka.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?