Maximum 35 évük van a belső égésű motoroknak Németországban

Bár a naptárban a 2050-es év még nagyon-nagyon messze van, ennek ellenére mindenképp megírásra érdemes, valamint elgondolkodtató az a hír, melynek értelmében Németország, az automobilizmus őshazája kitiltaná addigra a konvencionális belső égésű motorokat.

Az információ a világ egyik leghíresebb autómagazinjától, az amerikai Car & Driver magazintól származik, vagyis nem egy hivatalos bejelentésről számolhatunk be, azonban a tengerentúli kollégák hosszan kifejtették, hogy milyen jelek illetve megállapodások vezetnek ide.

Egy 10 hengeres BMW motor szétszerelve. kép:  Frank Derks

Egy 10 hengeres BMW motor szétszerelve. kép: Frank Derks

Mindenekelőtt Németország tagja a zéró emissziós járművek (ZEV) szövetségének, amely szervezet nemrégiben kijelentette a Klímaváltozási Nemzeti Konferencián (COP21) a konvencionális belső égésű motorokkal hajtott járművek kitiltását 2050-re. A ZEV szövetség többi tagja is beleegyezett a kijelentésbe, értjük itt például Hollandiát, Norvégiát és az Egyesült Királyságot.

hirdetés

Az Egyesült Államokban különben szintén számos állam csatlakozna a kezdeményezéshez. A ’kampány’ célja, hogy globális szinten az emissziókat 2050-ig 40 százalékkal lecsökkentsük, ami megállíthatná a szakértők szerint a klímaváltozást.

Toyota Mirai oldal

35 év alatt persze rengeteg minden történhet illetve változhat, azonban ha megnézzük az autóipar és a gyártók fejlesztési irányait, bizony az autós nagyvállalatok is hasonló irányba tendálnak az egyre több különféle alternatív meghajtással. A Toyota például külön bejelentette, hogy a fent említett 2050-es tervet betartva, illetve annak megfelelően teljesen ki szeretné szorítani kínálatából a belső égésű motorokkal szerelt járműveket. Hogy mindez valóban megvalósul-e, azt a jövő eldönti, viszont bárhogy is alakul a belső égésű motorok sorsa, a környezetszennyezés globális mérséklése jól hangzó irány, mi pedig reméljük, hogy nem csak beszélnek majd róla a ’nagyok’, hanem meg is valósul a törekvés.

forrás: autopult.hu