Nem tud alábbhagyni a dízelbotrány

Megosztom
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  


Majmokon és embereken is tesztelték a modern dízelek kipufogógázait a most napvilágra került botrányos kísérletekben, amelyeket természetesen mindenki siet elítélni

A német kormány elítéli a dízelüzemű autók kipufogógázával majmokon és embereken végzett kísérleteket, és a történtek azonnali kivizsgálását követeli – jelentették be hétfőn Berlinben.

Steffen Seibert kormányszóvivő tájékoztatóján Angela Merkel kancellár véleményét ismertetve kiemelte: teljes mértékben érthető, hogy az embereket felháborítják az autógyártó cégek “erkölcsileg semmivel sem igazolható” kísérletei.
A kísérletek célja is elfogadhatatlan, mert az autógyártók dolga a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása, és nem annak bizonygatása, hogy a kipufogógáz kevéssé, vagy egyáltalán nem ártalmas – mondta.
Stephan Haufe, a környezetvédelmi minisztérium szóvivője hozzátette, hogy kellőképpen bizonyított a kipufogógáz ártalmassága. A tárcavezető, Barbara Hendricks visszataszítónak és megdöbbentőnek tartja az állat-, és emberkísérleteket – mondta.
A közlekedési minisztérium felszóltja az érintett autógyártókat, hogy haladéktalanul tájékoztassák a nyilvánosságot a kísérletekről és vizsgálják ki az ügyet. A tárca egyben összehívta a Volkswagen csoport (VW) körüli dízelbotrányt vizsgáló bizottságot, amely napirendjére veszi az ügyet – jelentette be Ingo Strater, a tárca szóvivője.
Német sajtóértesülések szerint 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását egy kutatócsoport, amely a VW, a Daimler és a BMW támogatásával jött létre. A szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási egyesülés (Europäische Forschungsvereinigung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor – EUGT) kísérleteiben tíz majmot és 25 embert vizsgáltak. Az EUGT időközben feloszlott.

hirdetés

Bocsánatot kért a német Volkswagen csoport (VW), amiért majmokon végzett kísérlettekkel vizsgálták a dízelmotorok kipufogógázának hatását.

A német vállalatcsoport vezérigazgatója, Matthias Müller hírportálok jelentései szerint egy hétfő este Brüsszelben elmondott beszédében erkölcstelennek és visszataszítónak nevezte a majmokon végzett kísérleteket, és kiemelte: az eset megmutatja, hogy az ágazatnak sokat kell még tennie a bizalom visszaszerzéséért.
A VW-nek és az egész iparágnak még komolyabban és nagyobb érzékenységgel kell foglalkoznia erkölcsi kérdésekkel – mondta.
“Vannak dolgok, amelyeket egész egyszerűen nem teszünk meg, és pont” – jelentette ki Matthias Müller, aki a társaság körüli dízelbotrány 2015-ös kirobbanása után vette át a vezérigazgatói feladatokat.
Az igazgatóság keddi ülésén magára vállalta a történtek miatti felelősséget Thomas Steg, a társaság fenntarthatósági ügyekért, külkapcsolatokért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője, és felajánlotta, hogy távozik tisztségéből.
Ezt a döntést “tiszteletben tartom” – mondta Matthias Müller a társaság közleménye szerint, amelyben hozzátették, hogy a kísérletek ügyének feltárására indított vizsgálat idejére Thomas Steget felfüggesztették.
Német sajtóértesülések szerint 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását egy kutatócsoport, amely a VW, a Daimler és a BMW támogatásával jött létre. A szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási egyesülés (Europäische Forschungsvereinigung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor – EUGT) kísérleteiben tíz majmot és 25 embert vizsgáltak. Az EUGT 2017-ben feloszlott.
A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gyártmányt értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?