Okosodnak a magyar háztartások

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Az én házam az én váram – tartja az ismerősen csengő mondás, napjainkra azonban az otthonunk egyre inkább egy személyes univerzummá válik. Az otthon ma már nem elválaszt a világtól, hanem épp ellenkezőleg: összeköt vele, és új lehetőségeket teremt a világ megismerésére. Erre a trendre hívja fel a figyelmet a Samsung Techonomic Index 2015 kutatása, amely szerint egy átlagos magyar háztartásban 19 elektronikus eszköz szolgálja a kényelmet és a minőségi időtöltést.

Második alkalommal készítette el a Samsung a Techonomic Index kutatását, hogy megismerje a fogyasztói szokásokat, vásárlási szándékokat az elektronikus eszközök
és háztartási gépek piacán. A vállalat eddigi legnagyobb fogyasztói felmérését 18 európai országban, 18 ezer ember megkérdezésével végezték el. Az idei kutatás legérdekesebb tanulsága, hogy a magyarok számára az otthon sokkal többé válik, mint pusztán egy hely, ahol étkeznek, pihennek, alszanak. Az otthon egyfajta személyes kulturális univerzum, a munka, a tanulás és a szórakozás központja, ahol szeretteikkel tartják a kapcsolatot, de emellett szellemileg is feltöltődnek a világból szerzett inspirációk révén. Mindez a modern technológiának köszönhető. Az egyik legjellemzőbb adat a kutatásból, hogy 2015-ben 19 eszközzel – hárommal többel, mint tavaly – rendelkezik egy átlagos magyar háztartás, vagyis a magyar otthonok tovább „okosodnak”.

TECHNOLÓGIA A TUDÁS SZOLGÁLATÁBAN

A kutatásból kiderült, hogy a technológia a tudás gyarapításának egyik legfontosabb eszközévé vált a magyarok körében. Egyre többet költenek a magyarok online edukációs tartalmakra, a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig. A megkérdezettek egyharmada legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat, szemben a 2014-es 20%-kal. Ezt a tendenciát erősíti, hogy a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt legalább egy órát a neten tanulással egy átlagos napon. Miközben

az online tanulás népszerűsége nő,

az online és mobil játékok iránti szenvedély továbbra is erős, bár némileg ellentmondásosak a számok: kevesebbet játszunk, de többet költünk játékokra. A magyarok átlagosan 48 percet töltenek egy nap mobilos játékkal, ami 2 perccel kevesebb, mint 2014-ben.

TÖRETLENÜL NÉPSZERŰ A TV ÉS DIVATBA JÖTT A „STREAMING”
Látványos növekedés jellemezte az elmúlt 12 hónapban a 4G mobiltechnológia, valamint az internethez kapcsolódó eszközök, mint például az okostévék (Smart TV) és táblagépek piacát. A gyorsabb internethez való jobb hozzáférésnek köszönhetően a streaming és a letöltés a magyarok körében sosem látott népszerűséget ért el.

Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető a kutatást
összefoglalva elmondta: „Az otthonunk a mi személyes univerzumunk.
A digitális média exponenciális növekedése, a

hirdetés

minőségi tartalmak sokasága és természetesen az ezekhez
szükséges technikai eszközök elterjedése sosem látott, új
lehetőségeket teremtenek. Újradefiniálódik az otthon
fogalma: az a hely, ahonnan megismerjük a világot, megszerezzük
a tudást, gazdagítjuk élményeinket, életünket.
Az otthonunk készen áll a következő nagy technológiai ugrásra, amit az Internet of Things hoz el.”

A Samsung kutatása szerint 28 perccel nőtt a tévézéssel töltött idő naponta 2014-hez képest, így a magyarok közel három órát (2 óra 50 percet) ülnek tévé előtt egy átlagos napon; ennél többet csak a számítógépünk, laptopunk előtt töltünk: valamivel többet, mint három órát. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről tv-műsorokat (ez a szám tavaly még csak 40 százalék volt). Továbbá hétből egy válaszadó napi rendszerességgel használja a laptopját, mobiltelefonját vagy táblagépét valamilyen tv-műsor nézésére. Úgy tűnik tehát, hogy hiába az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése, a televízió megingathatatlanul a magyarok egyik kedvence. A kutatásból kiderült, hogy az új otthoni idill: tévénézés közben facebookozik és netezik a család.

FŐZŐCSKE, DE OKOSAN
Érezteti hatását a főzőműsorok terjedése, a sztárséfek népszerűsége, a gasztrobloggerek sikere: a sütés-főzés „demokratizálódik”. A magyarok étvágya is megnőtt az otthoni sütés-főzés iránt: egyre többen tanulnak a sztároktól, próbálnak ki új recepteket, kísérleteznek
új hozzávalókkal. Tavalyhoz képest a leglátványosabb növekedés (20 százalékpont)
a konyhai berendezések használatában mutatható ki: a magyarok 86 százaléka naponta
süt-főz valamilyen elektronikus eszköz segítségével. Egy átlagos magyar háztartás jellemzően 1 óra 14 percet használ konyhai berendezést, ami 15 perccel több, mint tavaly. A válaszadók 42 százaléka használ napi gyakorisággal valamilyen takarítóeszközt. Ez az arány duplája a tavalyinak. Ezzel párhuzamosan a konyhai és takarítóeszközök iránt is harmadával megnőtt a vásárlói igény.

A cikk az Energiafigyelő magazin 2015/01. számában jelent meg.

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?