Pár éves kínai gyártó nyomta le a Samsungot

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Kínában az alig néhány éves Xiaomi átvette a vezető szerepet az okostelefonok piacán a világelső Samsungtól – közölte pénteken a Canalys piackutató vállalat.

A Xiaomi a második negyedévben 15 millió készüléket értékesített Kínában, ezzel 14 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Samsung ezzel szemben 13,2 millió okostelefont értékesített a második negyedévben Kínában, egy kicsivel többet, mint a kínai Lenovo.

Xiaomi_mi4_magyar-1A Samsung egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még 15,5 millió okostelefont értékesített Kínában, ami akkor 17,6 százalékos piaci részesedést jelentett. A második helyen akkor a Lenovo állt 10,8 eladott okostelefonnal, 12,3 százalékos piacrésszel.

A Xiaomi egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még hatodik volt a kínai eladási rangsorban 4,4 millió okostelefonnal és 5,0 százalékos piaci részesedéssel. A Xiaomi akkor előzte meg és utasította a hetedik helyre a 4,3 millió készülék eladásával 4,8 százalékos piaci részesedést szerző Apple-t.

hirdetés

A tavalyi negyedik negyedévben az Apple 7 millió, a Xiaomi 7,3 millió okostelefont értékesített, ami az amerikai márkának a hatodik, a kínainak az ötödik helyezést biztosította az eladási rangsorban. A kínai okostelefon piac öt legnagyobb szereplője az idei második negyedévben is belföldi, kínai gyártó volt.

A Xiaomi egyébként állítólag előszeretettel dob piacra Apple termékekre (az iPhone-tól az iPad-en át a Mac gépek Magic Trackpadjéig) emlékeztető elektronikus eszközöket is.

Xiaomi_router_magic-trackpadA gyártó egyes termékei Magyarországon is elérhetők, a kínálat csúcsán a Xiaomi Mi4 3G WCDMA  található, amelyért 129 900 forintot kell fizetni. Ezért az árért egy négymagos, 5″ Full HD, 13/8 MP kamerás, fémházas mobilt vásárolhatunk.

xiaomi_mi4

xiaomi_mi4-1forrás: hirado.hu – energiaoldal.hu

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?