Sikeresen tesztelték a kínai Baidu önvezető autóját, a BMW szerint is eltűnhet a dízel…

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Korábban már céloztak rá, hogy még idén gyártásba küldik a kínai Google önvezető autóját. Most újabb mérföldkőhöz érkeztek, ugyanis 100 kilométeres csúcssebességet is elérve, sikeres teszteket végeztek valós forgalmi körülmények között.

Arról is lehetett már hallani, hogy a BMW is bekapcsolódott a fejlesztésbe. Ezt igazolni látszik, hogy a képeken egy átalakított 3-as BMW látható. Érdekes, hogy a BMW vezérigazgatója, Harald Krügerpont a héten kritizálta a Teslát,mert elérhetővé tette autóiban az önvezető funkciót. A német Handelsblattnak adott interjújában arról beszélt, hogy még nem teljesen kiforrott ez a technológia, és felelőtlenség a valós forgalomban befejezni a fejlesztést. Ezért, bár ők is rendelkeznek ilyen rendszerrel, még nem kezdik forgalmazni. Emellett azt is megemlítette, hogy a dízelmotorok már nem fogják tudni (gazdaságosan) teljesíteni az EU 2020-ra tervezett kibocsátási, és üzemanyag-fogyasztási normáit, ezért az elektromos autók előretörése várható. Arról is beszélt, hogy a nem túl távoli jövőben már nem csak az olyan autógyárakkal kell számolni, mint fő riválissal, mint az Audi és a Daimler, hanem technológiai cégekkel is, mint például a Google, Tesla, vagy az Apple. És ne felejtkezzünk el a Baidu-ról sem:

kép: Baidu

kép: Baidu

A Baidu vezető nélküli autója, egy átalakított BMW 3-as, a jelentés szerint a bonyolult és összetett körülmények között is jól vizsgázott. A 30 kilométeres utat a cég északnyugat-pekingi központi irodaházától egy autópályán és az 5-ös körgyűrűn át tette meg az olimpiai parkig, majd vissza.

A lézerradarokkal, szenzorokkal, kamerákkal felszerelt prototípus állítólag teljes önállóságról tett tanúbizonyságot, miközben sikerrel végezte el a jobb és bal irányú fordulatokat és a visszakanyarodást. Kellően lelassított az előtte haladók mögött, sávot váltott, ha kellett, felhajtón csatlakozott a forgalomba vagy lehajtón váltott utat.

A két kísérleti járművet a jövőben új körülmények között fogják tesztelni, így például szűk utcákban és széles sugárutakon, esőben és hóban. A fejlesztők arra törekszenek, hogy a Kínában sokszor kiszámíthatatlan közlekedési szituációkhoz is a lehető leginkább alkalmazkodjanak az autók.

hirdetés
kép: Baidu

kép: Baidu

A Baidu kutatói 2013-ban kezdtek önjáró autót fejleszteni. Ennek részévé vált az úgynevezett Baidu AutoBrain technológia, amely a vezető nélküli autózás kulcseleme, benne a térképekkel, a helymeghatározással, az észlelés, valamint az intelligens döntéshozatal és ellenőrzés képességével.

Sajtóértesülések szerint az önjáró autók fejlesztésének versenyébe bekapcsolódott kínai nagyvállalat azt szeretné, ha járműve három éven belül az utakra kerülhetne (tehát idén már ne akarjuk megrendelni). Elsődleges céljuk az autóknak vagy buszoknak a városi közösségi közlekedésben meghatározott úti célok közötti hasznosítása. Mindeközben a nagy vetélytárs a Google, amely 2009-ben látott hozzá a munkához, önjáró autójának széles körű piaci értékesítésén dolgozik.

A vezető nélküli járművek kísérleti forgalomba helyezéséről, vagy annak szándékáról már lehetett hallani a svájci Sionból vagy a görögországi Trikalából is Egy japán településen Tokiótól délre jövő év elején valószínűleg taxiszolgáltatás indulhat ilyen autókkal. A kínai Yutong Bus vállalat szeptemberben azt közölte, hogy önjáró busza túl van egy városok közti 33 kilométeres próbaúton.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a Baidu által szintén év végéig ígért önvezető bicikli (bármit is jelentsen ez) fejlesztése holt tart. Igény mindenesetre lenne rá:

Biciklisek_gif

Kapcsolódó cikkeink



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?