Titkos akkumulátor-technológia miatt tűnt el a Maláj gép?


Egyes feltételezések szerint a 2014 március 8-án, rejtélyes körülmények között eltűnt utasszállítón egy új akkumulátor-technológián dolgozó kínai mérnökcsapat is utazott.

Az elektromos autók elterjedésének még ma is a legnagyobb akadálya az akkumulátorok korlátozott kapacitása és drága beszerzési költsége.

A Malaysia Airlines 370-es járata. kép: wikipedia

A Malaysia Airlines 370-es járata. kép: wikipedia

Egy külföldön élő, elektromos autók fejlesztésével foglalkozó szakember hívta fel a figyelmünket az ágazati pletykára, miszerint a gépen számos kínai mérnök utazott, valamint nagy mennyiségű akkumulátort is szállítottak.

A név nélkül nyilatkozó szakember szerint állítólag ezek a mérnökök egy új akkumulátor technológián dolgoztak, és nem kizárt miattuk „kellett” a gépnek nyomtalanul eltűnni. Szintén iparági pletyka, hogy az általuk fejlesztett új akkuk is a gépen voltak.

Annyit sikerült megtudnunk, hogy a gépen valóban 152 kínai állampolgár is utazott, és a maláj hatóságok 2014 március 21-én elismerték, hogy a nagy mennyiségű lítium-ion mobiltelefon-, és számítógép akkumulátort is szállított.

hirdetés

Ha nem valamilyen új technológia, hanem valóban lítium-ion akkuk tömege utazott a gépen, az is összefügghet az eltűnéssel. Ezek az akkuk számítanak ma a legelterjedtebbek, de számos esetben okoztak már baleseteket. Míg egy mobiltelefon kigyulladása ritkán jár súlyos következményekkel, egy elektromos autóban már éppen elég mennyiségben találhatók meg ahhoz, hogy óriási tüzet okozzanak.

Egy 2013-ban kigyulladt Tesla Model S

Egy 2013-ban kigyulladt Tesla Model S

Ezért például az Amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság veszélyesnek tartja a szállítását. Előfordult már olyan is, hogy a repülő saját akkumulátoraival volt probléma. A gép eltűnése körül máig rengeteg a megmagyarázatlan kérdés, egyes feltételezések szerint még további 4000 kilométert is repülhetett. A Boeing 777-200-ast egyébként a világ egyik legbiztonságosabb repülőgépének tartják.

A gépből csupán egy csűrőlapot találtak meg, 2015 július 29-én.

Az elektromos autók elterjedésének nehézségei évtizedek óta jelentenek táptalajt a különféle összeesküvés-elméleteknek. A Ki ölte meg az elektromos autót? című dokumentumfilmben is előkerül a szokásos olajlobbi, sőt, még a lítium-ion akkumulátor technológia is előkerül, amelyet állítólag épp az olajcégek tüntettek el – egy időre…

energiaoldal.hu

Még nincsenek hozzászólások

    Szólj hozzá!

    You must be bejelentkezve to post a comment.