Az EU leszámol a kamu üzemanyag-fogyasztási adatokkal

A 2020-ban értékesítendő új járművek esetén előírás lesz a körülbelül 3,9 liter/100 km-es átlagfogyasztás. Az Európai Parlament szavazott az autótesztelési eljárásokról is. Csökkenni fog a gyárilag mért és a valós közúti használatban tapasztalt üzemanyag-fogyasztási adatok közötti jelentős különbség.

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (amelynek a Levegő Munkacsoport is tagszervezete) üdvözli az április 24-én megtartott kulcsfontosságú szavazás eredményét, melynek értelmében 2020-tól a személygépjárművek üzemanyaghatékonyabbak lehetnek. Az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága megerősítette, hogy a 2020-ban értékesítendő új járművek esetén előírás lesz a körülbelül 3,9 liter/100 km-es átlagfogyasztás (ez 95 g CO2 a Parlament ajánlása szerint 2025-re az új autók fogyasztását 3 liter/100 km alá kell csökkenteni (vagyis a kibocsátást 68-78 g CO2/km-re) Jelenleg ez az érték új autók esetén a gyári tesztek mérései szerint átlag 5,5 liter/100 km, de valós közúti használatban ez ténylegesen 6,6 litert jelent.

üzemanyag-fogyasztás

Greg Archer, az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) „Tiszta járművek” programjának vezetője a szavazásról kijelentette: „Ez a döntés segít véget vetni az üzemanyag-pazarlásnak, előmozdítja az éghajlatváltozás elleni küzdelmet és új álláslehetőségeket teremt a csúcstechnológiában. Az autókra vonatkozó CO2-kibocsátási előírások jól mutatják, hogy a környezetvédelmi törvények nem csak bolygónk érdekeit szolgálják, hanem széleskörű gazdasági és társadalmi előnyökkel is járnak. A 2025-ös cél kijelölése valóban nagy előrelépés, de ahhoz, hogy ösztönözzük a nulla kibocsátású járművekre történő átállást, 2,5 liter/100 km-es határértékre van szükség.”

hirdetés

Az Európai Parlament kedvezően szavazott az autótesztelési eljárások fejlesztéséről is. Ennek köszönhetően csökkenni fog a gyárilag mért és a valós közúti használatban tapasztalt üzemanyag-fogyasztási adatok közötti jelentős különbség. Ezzel kevesebb olyan kiskapu maradt, ami veszélyeztethetné a 2020-as célt és lelassíthatná az üzemanyag-gazdaságossági fejlesztések ütemét.

Amennyiben a tervezett rendelkezések érvénybe lépnek, 2020-ban egy átlagos európai autósnak – a mai üzemanyag-árakon számolva –évente átlagosan 647 euróval kevesebbet kell majd üzemanyagra költenie, mint jelenleg. London, Brüsszel, Párizs és Berlin autósai így évente összesen több mint 1 milliárd literüzemanyagot, vagyis körülbelül 1,7 milliárd eurót takaríthatnak majd meg. Az egész EU-ban az éves megtakarítás meghaladná a 23 milliárd litert, vagyis a 35 milliárd eurót

A tagállamoknak mostantól követniük kell az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága által kijelölt irányt, hogy Európa élvezhesse e törvény összes előnyét” – vonta le a következtetést Greg Archer.

A témáról a T&E „Stop the Oil Waste” („Elég az üzemanyag-pocsékolásból!”) címmel videót készített:

forrás: greenfo.hu

Kapcsolódó cikkek
Gorilla Glass szélvédők?

Könnyebb autókat és kisebb üzemanyag-fogyasztást hozhat a Gorilla Glass alkalmazása személyautóknál. Mára mintegy 1,5 milliárd mobileszközt láttak el a Gorilla Elolvasom

Extrém áramvonalas kamionok jönnek?

A közúti áruszállítás nem számít gazdaságtalannak annak ellenére, hogy a nagyméretű áruszállítók eddig mintha nem is törekedtek volna a feltűnően Elolvasom

Jót tett az “olcsó” üzemanyag a forgalomnak

Évekig tartó negatív trend után, tartósan több üzemanyag fogyott 2013 második negyedévétől, mint az előző év azonos időszakában. Tavaly 2 Elolvasom

Spórolni autóvásárlással? Hitelre?

400 forint feletti benzinárnál az üzemanyagköltség legtöbbünknek igenis fáj - arról nem is beszélve, hogy megértük azt az állapotot, amikor Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?