Bemutatták az új magyar elektromos buszt

Az evopro bemutatta a MODULO buszcsalád elektromos hajtású prototípusát, a MODULO Medio Electric-et, amely a mérnökiroda zéró emissziós városi tömegközlekedési koncepciójának legújabb mérföldkövét képezi. A 8 méter hosszú, 65 fős befogadóképességű prototípust a Várban tartott ünnepélyes avatón csodálhatták meg a résztvevők.

Bemutatásra került a MODULO buszcsalád első tagja, a Medio Electric, mely az utóbbi évek egyik leginnovatívabb magyar fejlesztése a járműiparban. Elektromos hajtással, null-emisszióval és mintegy 57%-os magyar értékhányaddal rendelkezik. Ultrakönnyű, kompozit szerkezetű: gyűrűszerű, standard modulokból épül fel, melyekkel a jármű hossza és befogadóképessége szabályozható.

MODULO MEDIO ELECTRIC magyar elektromos busz„A 2014-2020-as ciklus gazdasági stratégiájában kulcsszerepet játszik a zöld közlekedés nagymértékű fejlesztése” – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a buszbemutatón. Dr. Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hozzáfűzte: „Magyarország regionális és európai szinten is a járműgyártás egyik központjának számít. Ezt a vezető szerepet mindenképpen szeretnénk megőrizni, ezért az elektromos járművek elterjesztése és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra, kutatás-fejlesztés is kiemelt szerepet tölt be a Kormány jövőbeli politikájában.”

MODULO MEDIO ELECTRIC magyar elektromos buszEzt megerősíti, hogy Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa is kiváló lehetőségeket lát a zéró emissziós közlekedés fejlesztésében és, az evoBank Zrt. révén, az innovációs projektek finanszírozásában. „Fontos, hogy a mérnöki tudáson felül az üzleti és állami környezet is innovatív legyen. Ezt a MODULO példája jól szemlélteti, ugyanis az ”E-BUS Ready” buszcsalád hagyományos vagy hibrid hajtással is üzembe állítható. Amikor lehetőség nyílik tisztán elektromos járművek üzemeltetésre, kevés költségráfordítással lehet őket átállítani, hogy az olcsó paksi energiával közlekedhessünk városainkban” – hangsúlyozta az elnök-tulajdonos.

MODULO MEDIO ELECTRIC magyar elektromos buszBodnár Balázs, az evopro Kft. ügyvezetője a csoport meghatározó mérnökvállalatának képviseletében hozzátette, hogy az innováció képessége abban rejlik, ha jövőbe tekintő, újszerű megoldásokat találnak, és azokat piaci sikerre is viszik. A MODULO kapcsán kiemelte, hogy a 20%-kal kisebb össztömeg és 40%-kal nagyobb utaskapacitás mellett nem csak egy standardizált modulokból felépülő, ultrakönnyű kompozit szerkezetű, alacsony karbantartás-igényű buszról van szó, hanem általa egy teljes közlekedési rendszert kínálnak, példaként említve az utasszámlálást és elektronikus jegyrendszert.

hirdetés

MODULO_MEDIO_ELECTRIC_kompozit részekA lépéselőny megtartásához elengedhetetlen, hogy a jövő generációját és az oktatási szereplőket is bevonják a fejlesztésbe. 
Ezt igazolta beszédében a Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánja, Dr. Varga István is: „Kifejezetten fontos, hogy az ipari szereplők új és érdekes feladatokkal keressék meg az oktatási intézményeket és együttműködés jöjjön létre a kutatás-fejlesztési projektek során, hogy az elméleti tudás és piaci igények közös nevezőjeként piacképes innovációk születhessenek.”

MODULO MEDIO ELECTRIC 7 műszerfalEnnek megerősítéseként Wahl István, a MABI-BUS Kft. ügyvezetője elárulta, hogy az innovációs projekt eredményeként megszülető MODULO buszcsalád keleti piacra történő termeléséről már előrehaladott tárgyalások folynak. Az amerikaiaktól visszavásárolt NABI gyár múltjára és tapasztalatára alapozva a következő fejlesztési fázisban már a szériagyártáshoz szükséges lépéseket tervezik

Modulo meghajtásA Modulo buszok négyféle hajtáslánccal választhatók. Ez lehetővé teszi, hogy minden helyzetben az üzemeltetési környezetnek legjobban megfelelő jármű üzemeljen. Az elektromos változatot belvárosi környezetbe ajánljuk, ahol fontos a csendes, zéróemissziós üzem. A CNG és az EURO6 dízel hajtásláncot elővárosi üzemhez javasoljuk, míg a hibridet olyan járatokhoz, amik belvárosi és külvárosi környezetben is közlekednek. Minden hajtáslánc megfelel a legszigorúbb európai károsanyag-kibocsátási normáknak.

eBUS readyTovábbi érdekesség, hogy minden Modulo busz speciális eBUS-READY karosszériával készül, ami azt jelenti, hogy a nem teljesen elektromos hajtásrendszerrel szállított buszok később alacsony költség mellett, gyorsan átalakíthatók tisztán elektromos üzeművé.

Kapcsolódó cikkek
Önfenntartó, intelligens közvilágítást fejlesztenek Magyarországon

Olyan közvilágítási rendszer kifejlesztésébe kezdett konzorciumi partnereivel a GE Hungary Kft., amely éves átlagban több energiát termel majd, mint amennyi Elolvasom

Diáklányok a villanybuszban (videó)

Elsőként próbálhatták ki a MODULO nevű magyar buszcsalád elektromos hajtású prototípusát azok a középiskolás lányok, akik a 2014-es Lányok Napja Elolvasom

Itt az új magyar villanyautó!

A nyolcvanas években a "Puli" tartotta izgalomban a közvéleményt, most pedig a SZElectra névvel ismerkedhetnek a magyar autóra vágyók. Arra Elolvasom

Magyar buszokat gyárthatnak Moszkvában

Moszkvában közös vállalat jöhet létre kompozit szerkezetű buszok gyártására - számolt be kedden Mészáros Csaba,  járműveket kifejlesztő magyar Evopro cégcsoport elnök-tulajdonosa Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?