Itt az új magyar villanyautó!

A nyolcvanas években a “Puli” tartotta izgalomban a közvéleményt, most pedig a SZElectra névvel ismerkedhetnek a magyar autóra vágyók. Arra azért ne számítsunk, hogy a közeljövőben ellepik az utakat a SZElectrák, ugyanis a győri Széchenyi István Egyetemen csütörtökön bemutatott, utcai közlekedésre alkalmas, kétszemélyes elektromos autó csak kísérleti prototípus .

A nyomokban Renault Gordini hangulatú, 340 kilogrammos jármű jelenleg ötven kilométert tud megtenni akkumulátorával, de hatvankilónyi újabb telep beszerelésével ez a táv a négyszeresére nyújtható.

Czeglédi Dávid vezető fejlesztő az eseményen elmondta: az egyetem nevére utalva SZElectrának elnevezett, egyéves munkával elkészített autó karosszériája saját fejlesztésű, tervezésű, és a gyártás legfőbb elemeit is kapun belül végezték. A kocsit a jövőben az egyetem használja majd.

MTI Fotó: Krizsán Csaba

MTI Fotó: Krizsán Csaba

A másfél méter széles, két méternél valamivel hosszabb, méretében mopedautóra hasonlító jármű alkalmas környezettudatos városi közlekedésre. Fogyasztása benzinüzemre átszámítva száz kilométerenként valamivel egy liter alatt van – jegyezte meg a szakember.
Mint elmondta, nem cél, hogy partnert találjanak sorozatgyártáshoz, a modell feladata, hogy teszteljék rajta a maguk kialakította hajtásláncokat.

hirdetés

A SZElectra különlegességeként említette, hogy bármilyen, külső partner által fejlesztett részegység tesztelhető benne. Hozzátette: ha az egész modellt nem is, de egyes részleteit, megoldásait hasznosíthatja a járműipar.

Az autó árával kapcsolatos kérdésre közölte, hogy a fejlesztés több tízmillió forintba került, amit uniós pályázatból finanszíroztak, de egy esetleges szériagyártás költségei ennél jelentősen alacsonyabbak lennének.

MTI Fotó: Krizsán Csaba

MTI Fotó: Krizsán Csaba

Az eseményen elhangzott: a Széchenyi István Egyetem és konzorciumi partnerei, a Kecskeméti Főiskola és az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központ 870 millió forintnyi uniós és magyar kormányzati forrást nyertek el a járműdinamika és -irányítás, a szimuláció és optimalizáció, valamint az elektromos és hibrid járművek hajtásláncának területén végzett kutatásokhoz, ezek eleme volt a SZElectra kifejlesztése.

MTI – energiaoldal.hu

 

Kapcsolódó cikkek
Apró, elektromos kisáruszállító a Renaulttól (videó)

A Twizzy eddig is a Renault (sőt egész Európa) legsikeresebb elektromos modellje volt, most pedig újabb változatával bővült az elektromos Elolvasom

A Nissan 100 új gyorstöltőt épít amerikában

Az elektromos autók elterjedésének egyik legnagyobb gátja, hogy nem nagyon találhatók kiépített gyorstöltő állomások. Ez pedig jelentősen befolyásolja a megtehető Elolvasom

Egy Tesla Model S nyerte az All Electric Vehicle Rally-t

Idén kilenc elektromos autó-tulajdonos indult az Egyesült Államok nyugati partjai mentén indított versenyen. Az eredmények szerint a Teslák taroltak, de Elolvasom

A Nissan-Renault eladta 100.000-ik elektromos autóját

Világrekordot állított fel a Nissan-Renault: a japán-francia közös autógyártó cég eladta 100.000-ik elektromos járművét. A gyártók szerint a 100.000. autót Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?