Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Bosch egyedülálló módon már harmadszor mérte fel az autóhasználati szokásokat Magyarországon, derült ki legfrissebb közleményükből.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején, majd 2010-ben, és a felmérést 2012 januárjában és februárjában újra megismételték.

Nem (csak) a sport miatt autózunk kevesebbet

hirdetés

Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
Amíg 2010-ben az autótulajdonosok több mint fele tett meg egy év alatt 10 ezer kilométernél többet autójával, addig idén csak 44 százalékuk autózik ennyit.

2010-ben a fővárosiak autóztak a legtöbbet: közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert, idén viszont a budapestieknek már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit. A 2012. évi kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők, és az alacsonyabb jövedelműek. Így ebben a tekintetben nem történt változás a korábbi évekhez képest. A fiatalabb személygépkocsik is a legjobb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11 000 kilométert tesznek meg.

Töretlen tendencia: tovább nőtt a független autószervizek szerepe
A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark öregedése áll, és az, hogy nagymértékben csökkent a garanciával már nem rendelkező gépjárművek aránya. A két évvel korábbi adatokhoz képest, habár nem jelentősen, de nőtt azok száma, akik otthon, saját maguk javítják gépkocsijukat.

Kapcsolódó cikkek
Idillikus együttélés szélgenerátor és halak között

Elkészült az első nagy felmérés arról, hogy a világviszonylatban az egyik legnagyobb off-shore szélerőmű park hogyan hat a tenger élővilágára. Elolvasom

Villanyautók tízezrei jönnek Magyarországon

Eleinte a nemzetgazdaság számára ráfizetéssel járhat, hosszabb távon mégis megéri támogatni az elektromos járművek terjedését Magyarországon is. Magyarországon ugyan megtörténtek Elolvasom

Még kevesebbet tankolunk

Az első félévben 3,3 százalékkal, 1,307 milliárd literre csökkent az üzemanyagok fogyasztása a magyar piacon a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) Elolvasom

Vészjelzés: áramszünetek jöhetnek Magyarországon!

A kedvezőtlen befektetési környezet miatt nem várható új erőművek építése a közeljövőben, így azonban már néhány év múlva zavarok lehetnek Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?