Komolyan gondolják a sós vizes autót!
Tavaly megdöbbentették a világot a sós vízzel hajtott autójukkal, idén pedig tovább emelték a tétet. Egy évvel az akkugyilkos Quant e-Sportlimousine nanoFLOWcell bemutatója után a svájci nanoFLOWCELL AG ismét hallatott magáról a Genfi Autószalonon. Ráadásul egyszerre két új modell is van a tarsolyukban
A cég tavaly azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy egy olyan elektromos autót és technológiát fejlesztenek, amiben a nehéz és drága lítium-ion akkumulátorok helyett folyadékot, ráadásul egyszerűen sós vizet használnak energiatárolásra.
A szokatlan megoldással állítólag sikerült egyesíteniük az akkumulátoros és az üzemanyagcellás hajtás előnyeit.
Két tartályban elektrolitot (sós vizet) tárolnak pozitív és negatív töltéssel, amik a központi egységben, egy membránon keresztül tudják átadni az elektronokat, miközben sem az üzemanyag rendszer, sem az elektrolit nem tartalmaz káros, vagy tűzveszélyes anyagokat, mozgó alkatrészeket…
Tovább borzolandó a kedélyeket látványos életnagyságú modell helyett egy látványos, de működő prototípust vittek az autószalonra.
Az elmúlt egy évben nemhogy nem tüntette el őket az olajlobbi, hanem idén már két autóval állítottak be a Genfi Autószalonra:
Az egyik a Quant-f, ami a tavalyi modell továbbfejlesztett változata.
Ez 800 kilométeres hatótávot ígér, a 2db 250 literes tartály segítségével. A négy villanymotor összesen 1090 lóerős teljesítményre képes.
Álló helyzetből mindössze 2,8 másodperc kell a 100 km/h sebesség eléréséhez, a végsebesség pedig 300 km/h.
A Quant-f teletankolva 2300 kilót nyom, de a hossza is tekintélyes, 5257 mm és négy személy foglalhat benne helyet.
További érdekessége az 1,25 méter széles, 16 centi magas színes kijelző, ami a műszerfalat uralja.
A másik friss modellel a szélesebb tömegek felé is nyitnak. A QUANTINO jóval szerényebb kivitelű, de nem kevésbé érdekes.
Ezt is négy villanymotor mozgatja, összesen 136 lóerővel. Végsebessége meghaladja a 200 km/h-t, a két 175 literes tartállyal pedig több mint 1000 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos üzemben.
A „népautó” változat érdekes méretekkel rendelkezik. A hossza csak 3910 mm, de a tengelytáv 3198 mm, ami elég tágas utasteret sejtet, ennek ellenére ez is 2+2 üléses. A szélessége is jelentős, 1930 mm. Csak viszonyításként: a Volvo S80 szélessége 1861 mm.
A nanoFlowcell® technológia előtt tehát igen fényes jövő áll, különösen abban az esetben, ha a sós víz-kút hálózatot is sikerül kiépíteni. Ez szerintük nem olyan nagy probléma. Ugyanis a technológia rendelkezésre áll és akár a meglévő benzinkutak is egyszerűen bővíthetők lennének, ahogy az ólommentes benzin bevezetésekor.
Nem kis előnyt jelent, hogy nincs szükség nagy biztonsági protokollokra, mint a hidrogén, vagy akár a benzin tankolásakor, hiszen az ionos elektrolit se nem gyúlékony, se nem mérgező. Az 1000 kilométeres hatótáv sem indokolja, hogy aggódnunk kellene a kútsűrűség miatt, mint a „hagyományos” elektromos autók esetében.
A mindez igaz, a svájciak felülírhatják azt, amit eddig az e-mobilitásról gondoltunk.
energiaoldal.hu