Mikor indul már a Bubi?

Egyelőre nem indul az áprilisra tervezett, majd júliusra elhalasztott budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Mol Bubi. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta: április 7-étől 1,8 millió forint kötbért számolnak fel naponta, amelynek a legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium – írja összeállításában a Világgazdaság.
csúszás, kutya„A Mol Bubi közbringarendszert jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ munkatársai tesztelik. A nyilvános próbaüzemre történő regisztráció hamarosan indul” – ez olvasható a BKK honlapján.

A helyzet azonban kaotikussá vált. Az áprilisi átadás csúszásának okairól Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója korábban azt mondta: a két hónapos késedelem oka a számítógépes háttérrendszer véglegesítésének elhúzódásából származik. A hírek szerint a május 30. és június 2. között végzett belső tesztelésen a rendszer megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan.

Példaként említette, hogy bizonyos alkalmazások nem működnek az érintőképernyős terminálon, a kártyás fizetéssel is problémák vannak. Kijelentette: a rendszert akkor tudják nyilvános próbaüzemre átengedni, majd átvenni, ha a szoftver hibátlanul működik. Abban bíznak, hogy a T-Systems Kft. hamarosan kijavítja a szoftverhibákat. Az ügyben megszólalt Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes is, azt mondta, a próbaüzemet követően várhatóan júliusban lesz használható teljes körűen a rendszer.

Ezt követően a Mol Bubi másik főszereplője, a T-Systems Magyarország Zrt. sajtóközleményt adott ki június 6-án, amelyben azt írják: „A T-Systems Magyarország Zrt. – a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködésben – megindítja a MOL Bubi közbringarendszer belső, ötnapos, tömeges tesztelését, amely a rendszer fejlesztésének egyik utolsó állomása. A zártkörű teszt elsődleges célja, hogy a MOL Bubi a várható tényleges terheléséhez hasonló körülmények között is vizsgázni tudjon annak érdekében, hogy felkészítse a rendszert a nyilvános, ezer fő bevonásával megvalósítandó próbaüzemre”.

hirdetés
MTI Fotó: Mohai Balázs

MTI Fotó: Mohai Balázs

A közleményből az is kiderül, hogy a belső tesztelést követően ezer önkéntes budapesti érdeklődő bevonásával nyilvános próbaüzem lesz, amely a közösségi biciklirendszer megvalósításának utolsó fázisa. Az ügy tovább húzódik, az átadás időpontjáról hallgatnak az érintettek.

Vitézy Dávid elmondta, hogy a rendszert a szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni, azóta minden nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a Bubi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést, de erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó addig nem képes a hibák megnyugtató javítására. Az ügy tovább húzódik, az átadás időpontjáról hallgatnak az érintettek, mint ahogy arról is, milyen szakaszban van a közbringarendszer megvalósítása.

OPH/Világgazdaság

Kapcsolódó cikkek
Mi lesz a BuBi-val?

Az Index információi szerint a BKK felmondhatja a T-Systemsszel és a csepeli kerékpárgyártóval a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL Elolvasom

Sok a bibi, de júliusban talán elindul a BuBi

Júliusban indulhat a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Mol BuBi (Budapest Bicikli) - hangzott el a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek és Elolvasom

Egy óra alatt ezren jelentkeztek Bubi-tesztelőnek!

A BKK a MOL Bubi nyilvános próbaüzemére 1000 tesztelőt keresett, hogy a belső után nyílt üzemben is megmérettesse az új Elolvasom

Nem veszélyes a Bubi kártyaolvasója!

A rendszer üzemeltetője közleményben cáfolja, hogy problémás lenne a Mol Bubi állomások bankkártya-elfogadása. 'A megalapozatlan és szakmaiatlan híresztelésekkel szemben a Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?