Nem fogynak az elektromos Renaultok

Meglehetősen bátran kezdett villanyautó-fejlesztésbe a Renault: már egész modellpalettát kínál, amely a Twizy segéd-autóval kezdődik, a Clio méretű Zoéval folytatódik, a csúcsot pedig a Fluence szedán elektromos kivitele jelenti. A számok azonban azt mutatják, hogy a nagyobb villanyautók iránt viszonylag visszafogott a kereslet – egyedül az apró Twizy tűnik sikeresnek.

„A Twizy pont úgy fogy, ahogy képzeltük, ez pedig már önmagában is siker” – nyilatkozta a Renault európai marketing-igazgatója, Stephen Norman. Ugyanakkor elismerte, hogy a nagyobb autókkal bajban vannak: „Az összesített villanyautó-eladásaink mélyen a tervszámok alatt maradtak.” Ugyanakkor elmondta, meggyőződése, hogy a termékek jók. Különösen a Zoe kisautót méltatta. „Kivételes úttartása van az alacsonyan elhelyezett akkumulátorok miatt, és démoni gyorsulásra képes, néma csendben.” – írta le a kiskocsi jó tulajdonságait.

Renault Zoe

A villanyautókkal a legnagyobb baj az, hogy túlzottan drágák, ezt a problémát azonban igyekeztek megoldani a franciák. Az akkumulátor-csomagot, amely a vételár mintegy háromnegyedét teszi ki, bérelni lehet nagyjából annyiért, amennyi egy átlagos autó havi benzinköltsége. Így viszont az egyetlen igazi előny, az olcsó üzemeltethetőség szenved csorbát.

Renault Fluence Z.E.

hirdetés

Nem csoda, hogy a vevők nem haraptak a villanyautókra, hisz más hátrányok, mint a korlátozott hatótáv és a hosszú töltési idő, továbbra is kérdésessé teszik az elektromos járművek köznapi használhatóságát.

Renault Twizy

Úgy tűnik, a Renault rövid távon nemigen látja viszont az elektromos járművekbe fektetett euró-milliárdokat, bár azt egyelőre nem tudni, hogy ez csak afféle kezdeti nehézség, vagy érdeklődés hiányában lassan elhal a villanyautó-divat. A Twizy sikere azonban biztató jel: lehet, hogy a vásárlóknak csak idő kell, hogy megkedveljék a villanyautókat.

Renault Twizy

forrás: totalcar.hu