Nem mindenkinek tetszik az új német e-autós kedvezmény

Újabb kedvezményt vezetnek be Németországban az elektromos meghajtású autók vásárlásának ösztönzésére.

A szövetségi kormány szerdai ülésén elfogadott terv szerint az adórendszeren keresztül próbálják felgyorsítani a környezetbarát meghajtási technológia terjedését. Az új szabály a magáncélra is használt szolgálati autókra vonatkozik. A vállalati kocsiját munkán kívül is használó munkavállalóknak adózniuk kell, az adóalap az autó listaárának egy százaléka. Ezt 0,5 százalékra csökkentik, ha az autó elektromos vagy hibrid meghajtású.

    A kedvezmény a 2019. január 1. és 2021. december 31. között megvásárolt járművekre érvényes, és a kormány számításai szerint ugyan három év alatt 1,96 milliárd euróval (630 milliárd forint) csökkentheti majd az adóbevételt, de lendületet adhat az elektromobilitásnak.

hirdetés

A vállalati autók ugyanis a teljes gépkocsiállomány jelentős részét, mintegy 20 százalékát teszik ki, így évente több tízezerrel nőhet az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma, és mivel a vállalati autókat rendszerint néhány év után lecserélik, emelkedhet a környezetbarát meghajtású gyártmányok aránya a használt kocsik piacán, aminek árcsökkentő hatása lehet.
Az intézkedés bírálói kifogásolják, hogy a kedvezmény a hibridekre is vonatkozik, amelyek a hagyományos robbanómotorjuk révén nagy környezeti terhelést jelentenek. Környezetvédő szervezetek szerint ésszerűbb megoldás lenne a dízel üzemanyag árának emelése az adótartalom növelésével, mert a vállalati autók jellemzően dízelüzeműek, és a drágulás az elektromos meghajtású kocsik felé terelheti a cégeket.
Az eddigi támogatási rendszerben a teljesen elektromos autók megvásárlásához 4000 eurót, a hálózatról tölthető hibrid kocsik esetében pedig 3000 eurót igényelhetnek a vásárlók. A kedvezmény felét a szövetségi költségvetésből fedezik, másik felét az autógyártók fizetik. A Handelsblatt című üzleti lap egy júliusi beszámolója szerint a 2016-ban bevezetett ösztönző rendszer sikertelen, a támogatásra elkülönített 600 millió eurós költségvetési keretből csupán 78,46 millió eurót folyósítottak.
A lapban ismertetett statisztika szerint 2018 elején 46,5 millió autó volt forgalomban Németországban, közülük 53 861 elektromos és 44 419 hálózatról tölthető hibrid autó.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkek
Már négy német tartomány verseng a Tesla gyárért

Bajorország is beszállt a versengésbe

Elégedetlen a németek többsége a dízelválság kormányzati kezelésével

A lakosság megítélése szerint a régebbi dízelautók körül a legnagyobb gond a légszennyezettség, a második helyen az érintett kocsik használatának Elolvasom

Bírálják Manfred Webert az Északi Áramlat-2 elutasítása miatt

Élesen bírálták szerdán a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) részéről Manfred Webert, az Európai Néppárt (EPP) európai parlamenti (EP-) csúcsjelöltjét, amiért Elolvasom

Csúcson a megújuló energiák Németországban, visszaesett a CO2-kibocsátás

Az év első felében a Németországban előállított energia csaknem felét megújuló energiaforrásokból nyerték, és január elejétől június végéig 15 százalékkal Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?