Összevont fejlesztés a jobb akkumulátorokért

A Bosch összevonta e-mobilitási tevékenységeit: az akkumulátor-rendszerek fejlesztési részlege egybeolvadt a benzines rendszerek részlegével. A cél az akkumulátor-rendszerek tökéletesítése

Stuttgart – A Bosch megkapta az illetékes hatóságok jóváhagyását, így a vállalatcsoport megkezdte a lítium-ion meghajtó-akkumulátorokkal kapcsolatos tevékenységeinek újraszervezését. Ennek keretében a korábbi stuttgarti SB LiMotive Germany GmbH és a Michigan állambeli orioni székhelyű Cobasys LLC gyártóegységek fúziójából létrejött és teljes tulajdonú leányvállalatként a Bosch csoport részévé vált a Robert Bosch Battery Systems.

A Bosch mostantól minden meglévő akkumulátorrendszerrel kapcsolatos tevékenységet központilag irányít. A tervek szerint az akkumulátorcellák fő beszállítója a Samsung SDI lesz, azonban a Bosch más gyártók akkumulátorcelláit is felhasználja a jövőben. 2013-ban elkezdik az első olyan teljes mértékben elektronikus gépjármű, a Fiat 500e sorozatgyártását is, amelyet Bosch akkumulátor-modullal szereltek fel. Az elektromos kisautót 2012 decemberében a Los Angeles-ben megrendezett Auto Show újdonságaként mutatták be a közönségnek.

Fókusz az akkumulátor-rendszereken

hirdetés

A Bosch az autógyártók igényeire reagálva a már meglévő gépjárművekhez is gyárt, fejleszt és illeszt akkumulátor-rendszereket. A megnövekedett felhasználói elvárások miatt a vállalat nagy hangsúlyt fektet az akkumulátorok tökéletesítésére. Különös tekintettel a rendszerek élettartamára és teljesítményére, illetve arra, hogy a bennük tárolt energia mennyisége megfelelő legyen az adott gépjármű egészének – azaz a mechanikus és elektronikus részek – működéséhez is. A Bosch hagyományos kompetenciái pontosan ezeket a területeket foglalják magukba. Végső soron az elektromos gépjárművek hatékonysága és teljesítménye azon múlik, hogy mennyire sikerül az elektromos és elektronikus alkotórészeknek optimálisan együttműködniük az akkumulátor vezérlő rendszerével. A vezérlő rendszer működése befolyásolja az elektromotorokat hajtó nagy feszültségű akkumulátorok töltöttségét. Ez utóbbin múlik az, hogy az autó motorja az elvárt teljesítménnyel működjön szélsőséges időjárási körülmények között, és az eltérő forgalmi szituációkban is. Az elért fejlesztések jelentős előrelépést jelenthetnek az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása és töltési idejének lerövidítése terén, amelyen az elektromos gépjárművek sikere és széles körű elterjedése múlhat. A Daimler ezért választotta a Bosch akkumulátorkezelő-rendszerét Smart EV modellje számára.

Hatékonyabb lítium-ion akkumulátorcellák fejlesztése
A korábbi közös vállalakozás partnerei megállapodtak abban, hogy együttműködésüket a jövőben is folytatják, és elérhetővé teszik egymás számára az ipari szabadalmakat. A Bosch ennek köszönhetően új generációs akkumulátorcellák és a gyártási módszerek kifejlesztésén is dolgozik annak érdekében, hogy az energia tárolásának módját hatékonyabbá és gazdaságosabbá tegye. A munkában a Bosch fejlesztői, folyamattechnológiai és gyártási szakértői, valamint a tengerészeti alkalmazásokon jelenleg dolgozó mérnökei vesznek részt, szorosan együttműködve a kijelölt partnerekkel.

Az akkumulátor-szakértők független európai hálózata
2020 után várhatóan jelentős mértékben növekedni fog az elektromos gépjárművek és a plug-in hibridek iránti piaci kereslet. A Bosch már most készül az elektromos-forradalomra, ezért bővíti a lítium-ionos akkumulátor-rendszerek fejlesztésére és előállítására irányuló tevékenységét. A vállalat szorosan együtt kíván dolgozni ipari partnereivel és a felsőoktatás szereplőivel Németországban a nagy teljesítményű akkumulátorcellák kutatás-fejlesztésén. A vállalat egy európai szintű szakértői és beszállítói hálózatot hoz létre, hogy összefogja és fejlessze azt a szaktudást, ami a jövőbeli elektromobilitást segítő akkumulátorok és töltőállomások kialakításához szükséges.

A világ vezető autóipari beszállítói között számon tartott Bosch a lehető legjobb pozíciót kívánja elfoglalni a hibrid és elektromos gépjárművek akkumulátor-technológiájának piacán. A vállalat ennek érdekében 400 millió eurót fektet az e-mobilitásba, és már jelenleg is több mint 1100 munkatársa dolgozik ezen a területen, köztük közel 500 akkumulátor-specialista Németországban, az USA-ban és Kínában. A Bosch globális jelenléte szoros kapcsolatot teremt a vállalatcsoport és a világ legfontosabb e-mobilitási piacának ügyfelei között.

Kapcsolódó cikkek
Apró, elektromos kisáruszállító a Renaulttól (videó)

A Twizzy eddig is a Renault (sőt egész Európa) legsikeresebb elektromos modellje volt, most pedig újabb változatával bővült az elektromos Elolvasom

A Nissan 100 új gyorstöltőt épít amerikában

Az elektromos autók elterjedésének egyik legnagyobb gátja, hogy nem nagyon találhatók kiépített gyorstöltő állomások. Ez pedig jelentősen befolyásolja a megtehető Elolvasom

Egy Tesla Model S nyerte az All Electric Vehicle Rally-t

Idén kilenc elektromos autó-tulajdonos indult az Egyesült Államok nyugati partjai mentén indított versenyen. Az eredmények szerint a Teslák taroltak, de Elolvasom

A Nissan-Renault eladta 100.000-ik elektromos autóját

Világrekordot állított fel a Nissan-Renault: a japán-francia közös autógyártó cég eladta 100.000-ik elektromos járművét. A gyártók szerint a 100.000. autót Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?