Öt magyar diákcsapat indul az energiatakarékos autók rotterdami versenyén

Öt magyar csapat indul a Rotterdamban csütörtökön kezdődő és szombatig tartó Shell Eco-marathon Europe versenyen, amelyen a diákok tesztelik az egy éven át épített lehető legtakarékosabb autóikat.

Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez – közölte az MTI-vel az esemény kommunikációjával megbízott cég.

A tájékoztatás szerint ez lesz az első alkalom, hogy utcákon versenyeznek majd a diákok. Szerte Európából több mint 3 ezer diák tesztelheti vezetési technikáját és tudományos felkészültségét az új utcai versenypályán, amelyet kifejezetten az idei megmérettetésre alakítottak ki a holland nagyvárosban. A pálya öt 90 fokos kanyarral rendelkezik, ami próbára teszi a pilóták vezetési tudását, mert a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50 százalékát befolyásolja.

A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata fotó: autopro.hu

A tavalyi év rekordere és az SKF Dizájn-díj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata tavalyi rekordját megdöntve több mint 2277 kilométert akar megtenni. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen.

Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.

JFSZ Racing Team fotó: MTI

hirdetés

Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak. Az egyetem JFSZ Racing Team nevű csapatának etanolos autója az elmúlt évekhez hasonlóan 1 liter 95-ös üzemanyaggal indul.

A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami újdonság a magyar csapatok történetében.

A SZEnergy Team fotó: szenergy.sze.hu

A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelemköreiket.

Az idén 28. alkalommal meghirdetett Shell Eco-marathon célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.

A Németországból idén Hollandiába költözött versenyen 24 országból 227 csapat vesz részt.

forrás: MTI