Tízmillió forintot bukik a GM minden egyes Chevrolet Volton

Az új technológiák elterjedéséhez sokszor igen rögös út vezet. Így van ez az elektromos autók esetében is. Mint arról már beszámoltunk, a kiterjesztett hatótávolságú benzin-elektromos hibrid Voltból a borsos árra való tekintettel sokkal kevesebb fogy, az előzetesen vártnál, ezért a GM tavasszal a gyártás időleges leállítására kényszerült.

A Reuters értesülése szerint a Volt magas ára a felét sem teszi ki az autó előállítási költségeinek. Az Egyesült Államokban 40 ezer dollárért kapható konnektoros hibrid előállítása ugyanis akár 88 ezer dollárba is kerülhet. Ezt az információt a General Motors nem erősítette meg, de tény, hogy a Chevrolet Volt és testvérmodellje az Opel Ampera a drága hibrid technológia mellett, az általános hibrid modellekhez képest sokkal nagyobb kapacitású akkumulátorral is rendelkezik. Ez pedig önmagában is rendkívül drága.

hirdetés

A General Motors elnöke, Dan Akerson néhány hete történelminek is tekinthető bejelentést tett egy vállalati összejövetelen: 2-4 év múlva akár az imént említett hatótáv négyszerese is elképzelhető lesz egy hasonló villanyautótól. A GM hátterét maga mögött tudó Envia System ugyanis olyan forradalmi technológiát ötlött ki, mellyel a duplájára, de akár négyszeresére is növelhető a mai lítium-ion akkumulátorok kapacitása. Az Envia Systems egyébként már korábban is biztató bejelentéseket tett legújabb, tölthető lítium-ion cellája kapcsán: az állítólag rekorder kapacitású lesz és a maiak árának felébe kerül majd.

Amíg ez megvalósul, érdemes veszteséggel is gyártani és fejeszteni  a Volt/Ampera párost, ugyanis egyrészt nagy presztízs értékkel bírnak a környezettudatos arculat építésében, másrészt sok gyártó törekszik olyan technológiai és versenyelőnyt szerezni az elektromos autók terén, mint tette anno a Toyota a Pirussal.