Elindult a budapesti e-busz, itt a menetrend
Nagy reményeket fűz a Levegő Munkacsoport és a Törökbálinti Önkormányzat a kínai gyártmányú, bambuszpadlós, fékenergia-visszatáplálós, légkondicionált elektromos busz tesztjéhez, amely tegnap indult a BKV vonalain.
Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert.
A jármű feleannyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű, dízel üzemű busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig csak négy órára van szükség, az energiafelhasználást áram-visszatápláló fékrendszer is segíti.
A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely van, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő “szóló” autóbuszok – írta a BKK. Ilyen buszokat ma sorozatban csak a kínai BYD cég gyárt.
Az eBUS-12-t a BKV szerdán állította forgalomba, a jármű a tervek szerint a 26, a 88, a 102, a 105, a 112, a 172E, a 178 és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain jár majd.
Ha Ön is felpattanna az újdonságra, íme a menetrend a BKV oldalán.
Az eBUS adatai:
| Tesztelési alapadatok | |
| Tesztelési időszak: |
2012.07.11 – 2012.07.28 |
| Viszonylat: |
26, 88, 102, 105, 112, 172E, 178, 240E |
| Tárolt: |
Kelenföld Autóbusz forgalmi telephely |
| Főbb méretek | |
| Hosszúság: |
12.000 mm |
| Szélesség: |
2.550 mm |
| Magasság: |
3.200 mm |
| Tengelytávolság | |
| „A” – „B”: |
6.200 mm |
| Mellső túlnyúlás: |
2.450 mm |
| Hátsó túlnyúlás: |
3.350 mm |
| Fordulókör átmérő: |
<24.000 mm |
| Tömegadatok | |
| Saját tömeg: |
13.600 kg |
| Megengedett legnagyobb össztömeg: |
20.000 kg |
| Tengelyterhelési adatok | |
| „A – tengely”: |
8 500 kg |
| „B – tengely”: |
11 500 kg |
| Szállítható személyek | |
| Ülőhely: |
16+2+1 fő |
| Állóhely: |
40 fő |
| Összesen: |
56+2+1 fő |
| Kerekesszék elhelyezési lehetőség:Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál |
1 db |
| Főegységek | |
| Motor: | |
| Teljesítmény: |
2 x 90 kW , 7500 . f/perc) |
| Nyomaték: |
2x 350 Nm . f/perc |
| Futóművek | |
| „A – tengely”: |
ZF portálhíd |
| „B – (hajtott) tengely”: |
Alacsony padlós portálhíd BYD kerékagy redukciós |
| Kerekek | |
| Gumiabroncs mérete: |
275./70 R 22.5″ |
| Keréktárcsa mérete: |
445/45/R 22,5″ |
| Felfüggesztés | |
| Mellső rugózás: |
Dupla légrugók, kétutas lengéscsillapító és stabilizátor
|
| Hátsó rugózás |
4 db légrugó、kétutas lengéscsillapító és stabilizátor Emelő és „térdeplő” funkció, ECAS(WABCO)
|
| Fékrendszer | |
| Hátsó rugózás |
Elektro – pneumatikus kétkörös légfék Mellső/hátsó tárcsafék betét-kopás jelzővel Fék energia visszatápláló rendszer „motorfék” funkcióval,
ABS + ASR |
| Felépítmény | |
| Belépési magasság |
340 mm
|
| Külső burkolat: |
műanyag borító elemek |
| Belső burkolat: |
műanyag elemek, bambuszpadló, műanyag borítással |
| Utasajtók | |
| Kivitel: |
Mellső és középső 2 x 2 ajtós sűrített üzemű kétszárnyú, befelé nyíló ajtók
|
| Képlete: |
2-2 |
| Üvegek | |
| Szélvédő: |
első-hátsó: laminált üveg |
| Oldalüvegek |
Hő- és fényszűrős, laminált, vészkijárati ablakokkal (4 db)
|
| Fűtés, szellőzés | |
| Tetőszellőző: |
Tetőszellőző: 2 db vészkijárati tetőnyílás, |
| Légkondicionálás |
| Tetőbe integrált elektromos meghajtású légkondicionáló, hűtő és fűtő |
| Rámpa |
| Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál |
forrás: bkv.hu





