Elindult a budapesti e-busz, itt a menetrend
Nagy reményeket fűz a Levegő Munkacsoport és a Törökbálinti Önkormányzat a kínai gyártmányú, bambuszpadlós, fékenergia-visszatáplálós, légkondicionált elektromos busz tesztjéhez, amely tegnap indult a BKV vonalain.
Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert.
A jármű feleannyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű, dízel üzemű busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig csak négy órára van szükség, az energiafelhasználást áram-visszatápláló fékrendszer is segíti.
A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely van, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő “szóló” autóbuszok – írta a BKK. Ilyen buszokat ma sorozatban csak a kínai BYD cég gyárt.
Az eBUS-12-t a BKV szerdán állította forgalomba, a jármű a tervek szerint a 26, a 88, a 102, a 105, a 112, a 172E, a 178 és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain jár majd.
Ha Ön is felpattanna az újdonságra, íme a menetrend a BKV oldalán.
Az eBUS adatai:
Tesztelési alapadatok | |
Tesztelési időszak: |
2012.07.11 – 2012.07.28 |
Viszonylat: |
26, 88, 102, 105, 112, 172E, 178, 240E |
Tárolt: |
Kelenföld Autóbusz forgalmi telephely |
Főbb méretek | |
Hosszúság: |
12.000 mm |
Szélesség: |
2.550 mm |
Magasság: |
3.200 mm |
Tengelytávolság | |
“A” – “B”: |
6.200 mm |
Mellső túlnyúlás: |
2.450 mm |
Hátsó túlnyúlás: |
3.350 mm |
Fordulókör átmérő: |
<24.000 mm |
Tömegadatok | |
Saját tömeg: |
13.600 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg: |
20.000 kg |
Tengelyterhelési adatok | |
“A – tengely”: |
8 500 kg |
“B – tengely”: |
11 500 kg |
Szállítható személyek | |
Ülőhely: |
16+2+1 fő |
Állóhely: |
40 fő |
Összesen: |
56+2+1 fő |
Kerekesszék elhelyezési lehetőség:Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál |
1 db |
Főegységek | |
Motor: | |
Teljesítmény: |
2 x 90 kW , 7500 . f/perc) |
Nyomaték: |
2x 350 Nm . f/perc |
Futóművek | |
“A – tengely”: |
ZF portálhíd |
“B – (hajtott) tengely”: |
Alacsony padlós portálhíd BYD kerékagy redukciós |
Kerekek | |
Gumiabroncs mérete: |
275./70 R 22.5″ |
Keréktárcsa mérete: |
445/45/R 22,5″ |
Felfüggesztés | |
Mellső rugózás: |
Dupla légrugók, kétutas lengéscsillapító és stabilizátor
|
Hátsó rugózás |
4 db légrugó、kétutas lengéscsillapító és stabilizátor Emelő és “térdeplő” funkció, ECAS(WABCO)
|
Fékrendszer | |
Hátsó rugózás |
Elektro – pneumatikus kétkörös légfék Mellső/hátsó tárcsafék betét-kopás jelzővel Fék energia visszatápláló rendszer “motorfék” funkcióval,
ABS + ASR |
Felépítmény | |
Belépési magasság |
340 mm
|
Külső burkolat: |
műanyag borító elemek |
Belső burkolat: |
műanyag elemek, bambuszpadló, műanyag borítással |
Utasajtók | |
Kivitel: |
Mellső és középső 2 x 2 ajtós sűrített üzemű kétszárnyú, befelé nyíló ajtók
|
Képlete: |
2-2 |
Üvegek | |
Szélvédő: |
első-hátsó: laminált üveg |
Oldalüvegek |
Hő- és fényszűrős, laminált, vészkijárati ablakokkal (4 db)
|
Fűtés, szellőzés | |
Tetőszellőző: |
Tetőszellőző: 2 db vészkijárati tetőnyílás, |
Légkondicionálás |
Tetőbe integrált elektromos meghajtású légkondicionáló, hűtő és fűtő |
Rámpa |
Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál |
forrás: bkv.hu