Elindult a budapesti e-busz, itt a menetrend

Nagy reményeket fűz a Levegő Munkacsoport és a Törökbálinti Önkormányzat a kínai gyártmányú, bambuszpadlós, fékenergia-visszatáplálós, légkondicionált elektromos busz tesztjéhez, amely tegnap indult a BKV vonalain.

Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

A jármű feleannyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű, dízel üzemű busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig csak négy órára van szükség, az energiafelhasználást áram-visszatápláló fékrendszer is segíti.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely van, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő “szóló” autóbuszok – írta a BKK. Ilyen buszokat ma sorozatban csak a kínai BYD cég gyárt.

kép: bkv.hu

Az eBUS-12-t a BKV szerdán állította forgalomba, a jármű a tervek szerint a 26, a 88, a 102, a 105, a 112, a 172E, a 178 és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain jár majd.

kép: bkv.hu

Ha Ön is felpattanna az újdonságra, íme a menetrend a BKV oldalán.

 

Az eBUS adatai:

Alacsonypadlós elektromos városi szóló autóbusz
Tesztelési alapadatok
Tesztelési időszak:

2012.07.11 – 2012.07.28

Viszonylat:

26, 88, 102, 105, 112, 172E, 178, 240E

Tárolt:

Kelenföld Autóbusz forgalmi telephely

Főbb méretek
Hosszúság:

12.000 mm

Szélesség:

2.550 mm

Magasság:

3.200 mm

Tengelytávolság
“A” – “B”:

6.200 mm

Mellső túlnyúlás:

2.450 mm

Hátsó túlnyúlás:

3.350 mm

Fordulókör átmérő:

<24.000 mm

Tömegadatok
Saját tömeg:

13.600 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg:

20.000 kg

Tengelyterhelési adatok
“A – tengely”:

8 500 kg

“B – tengely”:

11 500 kg

Szállítható személyek
Ülőhely:

16+2+1 fő

Állóhely:

40 fő

Összesen:

56+2+1 fő

Kerekesszék elhelyezési lehetőség:Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál

1 db

hirdetés
Főegységek
Motor:
Teljesítmény:

2 x 90 kW , 7500 …. f/perc)

Nyomaték:

2x 350 Nm…. f/perc

Futóművek
“A – tengely”:

ZF portálhíd

“B – (hajtott) tengely”:

Alacsony padlós portálhíd BYD kerékagy redukciós
hajtással, áttétel 17,

Kerekek
Gumiabroncs mérete:

275./70 R 22.5″

Keréktárcsa mérete:

445/45/R 22,5″

Felfüggesztés
Mellső rugózás:
Dupla légrugók, kétutas lengéscsillapító és stabilizátor
Hátsó rugózás
4 db légrugó、kétutas lengéscsillapító és stabilizátor Emelő és “térdeplő” funkció, ECAS(WABCO)
Fékrendszer
Hátsó rugózás
Elektro – pneumatikus kétkörös légfék Mellső/hátsó tárcsafék betét-kopás jelzővel Fék energia visszatápláló rendszer “motorfék” funkcióval,
ABS + ASR
Felépítmény
Belépési magasság
340 mm
Külső burkolat:

műanyag borító elemek

Belső burkolat:

műanyag elemek, bambuszpadló, műanyag borítással

Utasajtók
Kivitel:
Mellső és középső 2 x 2 ajtós sűrített üzemű kétszárnyú, befelé nyíló ajtók
Képlete:

2-2

Üvegek
Szélvédő:

első-hátsó: laminált üveg

Oldalüvegek

Hő- és fényszűrős, laminált, vészkijárati ablakokkal (4 db)

 

Fűtés, szellőzés
Tetőszellőző:

Tetőszellőző: 2 db vészkijárati tetőnyílás,
(elektromos szellőzővel 2 x 5 kW)

Légkondicionálás
Tetőbe integrált elektromos meghajtású légkondicionáló, hűtő és fűtő
Rámpa
Kézi működtetésű rámpa a 2. ajtónál

forrás: bkv.hu

Vélemény, hozzászólás?