M0 vonatoknak, kínai pénzből

Budapestet elkerülő, 113 kilométeres hosszúságú vasútvonalat építtet a kormány: a tehervonatok számára épülő vonalat az 1 milliárd eurós kínai keretből finanszíroznák – jelentette be Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár. Mint mondta, a vasútvonal megkönnyíti az országon áthaladó áruszállítást, és az építése lendületet ad majd az építőiparnak is, ez pedig meglátszik majd Magyarország eredményeiben is.
Szijjártó Péter elmondta: a kormány még vizsgálja, hogy a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával építik-e meg a beruházást, vagy előnyösebb lenne uniós forrásokból finanszírozni az építkezést. Az államtitkár elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg, előreláthatólag 2017 végére. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül.

kép: noobii/indanfoto.hu

Giró-Szász András kormányszóvivő azt mondta, hogy a kormány a magyar fejlesztéspolitika kulcsának tekinti a gazdasági növekedés és munkahelyteremtés mellett, hogy olyan dolgok jöjjenek létre, amelyek a jövő nemzedéke számára is értéket fognak jelenteni. Ezért fontos, hogy a kormány döntött a V0-ás projekt ügyében.
OrientPress Hírügynökség