2 literes fogyasztást ígér a Citroёn C4 Cactus levegős hibrid változata
A PSA konszern nagy érdeklődéssel várt levegős hibrid technológiája egyre közelebb kerül a sorozatgyártáshoz. A Peugeot után a Citroën is elkészítette széria-közeli tanulmányát, melynek alapjául a formabontó C4 Cactus szolgált.
A franci márka hű volt önmagához, a hidropneumatikus rendszer azonban ezúttal nem a rugózás, hanem a meghajtás környékén keresendő.
A Hybrid Air technológia lényege, hogy a „hagyományos” hibridekkel ellentétben az energiát nem drága, nehéz, esetenként tűzveszélyes akkumulátorokban tárolja, hanem sűrített levegő formájában könnyű és olcsó légtartályokban.
A hibridség előnyei ennél a megoldásnál is megvannak (fékenergia-visszanyerés, bizonyos helyzetekben nulla emisszió, stb.), de annak számos hátránya nélkül.
A Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L igazán remek tulajdonságokkal bír. 20 százalékkal javították a légellenállást, többek között azzal, hogy csökkentették a külső tükrök méretét, kisméretű kamerák alkalmazásával.
Új generációs, kisebb gördülési ellenállású gumikkal (Michelin 19” Tall&Narrow type) szerelték fel és a súlyból is lefaragtak 100 kilót alumínium, nagy szilárdságú acél és kompozit anyagok felhasználásával.
Az „üvegtető” a napszemüvegeknél is előszeretettel használt polikarbonátból készült, ami a hang- és hőszigetelés mellett az UV-védelemnek is jót tett. Ezekkel a trükkökkel 30% üzemanyag-megtakarítást értek el.
A meghajtásról egy három hengeres, 82 lóerős PureTech benzinmotor gondoskodik. Egy automata váltón keresztül hajtja az autót, illetve hidraulikus kompresszorral tölti a levegőtartályokat. Az optimális fogyasztás elérése érdekében a vezérlést intelligens elektronika végzi.
A hajtáslánc a mindössze 865 kilós tömeg miatt meglehetősen fürge városi járművé teszi a levegős kaktuszt, miközben a 4,15 méter hosszú autó kellemes helykínálattal rendelkezik.
A Peugeotnál így megy ez: