Több mint egymilló eladott hibrid Honda
A nagy hibridgyártó Toyotát ugyan nem érte be, de 13 év után jelentős mérföldkőhöz érkezett a Honda. 1999-ben az első generációs Insight nyitotta meg a suzukai hibridek sorát, idén pedig az egymilliomodik hibrid Honda is kigördült a gyárból.
A Toyota idén májusban már a 4 milliomodik hibridautó eladását ünnepelte, így továbbra is egyértelmű vezető szerepük a kategóriában, de a piacra utánuk 2 évvel belépő, és az egymilliós darabszámot most szeptember végén elérő Hondának sincs oka szégyenkezésre. A Toyota 1997-ben jelentkezett először hibridhajtású busszal hazájában, őket 2 évvel követte a Honda Insight első generációja 1999 novemberében.
A mostanra körülbelül 50 országban 8 különféle hibrid modellt kínáló Honda az egymilliós határ átlépéséről szóló sajtóközleményben nem mulasztja el megjegyezni, hogy a japán ciklus szerint mért 2,9 l/100 km-es átlagfogyasztásával az első Insight korának legtakarékosabb autója volt.
A Honda idén kezdett először Japánon kívül hibrid autókat gyártani: májusban indították be az Acura ILX összeszerelését az Egyesült Államokban, július óta pedig Thaiföldön is készülnek Jazz Hybridek, melynek gyártásába egyik malajziai gyártósorukat is bevonják még ez év vége előtt. A közeli jövőben folytatják az egy benzin- és egy villanymotorból álló IMA hibridrendszer fejlesztését, mellyel céljuk, hogy előállítsák a legalacsonyabb fogyasztású hibridautót, de ez csak egy szelete fejlesztéseiknek. Középkategóriás modelljeikbe már két villanymotort foglalkoztató rendszer kerül, és egy nagy teljesítményű, három e-motoros hajtáslánc is alakulóban van Sport Hybrid SH-AWD néven, melyet az Acura RLX/Honda Legend párosba, valamint a fejlesztés alatt álló Honda NSX utódba szánnak.
forrás: autonavigator.hu