A hőségben is vigyázzon egészségére!

Az egekig felszökő hőmérséklet miatt gyakran tűnődhetünk azon, mit kell tudnunk a biztonságunk érdekében, hiszen az extrém magas hőmérséklet kifejezetten veszélyes. A hőség az első számú gyilkos tényező, mostanáig az Egyesült Államokban több áldozatot követelt, mint a tornádók, áradások és hurrikánok összesen, az elmúlt ezer évben. Hogy mit tegyen hőség esetén, kiderül cikkünkből.

Különösen nagy veszélyt jelent a kocsiban hagyott gyermekek számára a hőség, hiszen a nagy melegben az autóban a hőmérséklet akár 20 fokot is emelkedhet, mindössze tíz perc alatt. A csecsemők testtömege nem tartalmaz annyi zsírt, mint a felnőtteké és a testhőmérsékletük rohamosan növekedésnek indulhat.

kép: mesterfoto/indafoto.hu

kép: mesterfoto/indafoto.hu

Az extrém meleg időjárás megérkezésével az átgondolt viselkedés és felkészülés az, ami igazán létfontosságú. A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás és a test hőmérséklet alacsonyan tartása életeket menthet.

Mire figyeljünk:

-Dehidratáltság: e probléma elkerülésére különös veszélyes a szívbetegségben szenvedőkre nézve vagy a vizelethajtó hatású gyógyszerkezelésen keresztülmenő páciensek számára.
-A nagy meleg görcsöt okozhat, különösen a lábakban, a nagy meleg miatti jelentős só veszteség miatt
-Kimerültséget, bágyadtságot egyaránt okozhat a hőség, amelyet a vérnyomás hirtelen leesése okozhat
-Ájulás, szédülés, fejfájás, egyre gyorsuló szívverés és légszomj egyaránt a hőség miatti kimerültség jelei

hirdetés

-Egyre romló szédülés, fásultság és öntudatlanság, valamint a folyamatosan növekvő testhőmérséklet az életveszélyes hőguta jelei lehetnek

Hogyan védekezzünk:

-Pótoljuk a vízveszteségünket, gyakrabban mint ahogy gondolnánk, hogy kellene
-Viseljünk könnyű ruházatot
-Kerüljük a közvetlen napon tartózkodást, amikor csak lehet maradjunk árnyékban vagy légkondicionált környezetben
-Pihenjünk gyakrabban
-A ház körüli teendőket halasszuk hűvösebb napokra
-Ne fogyasszunk kávét és alkoholt, amelyek vízhajtó hatásúak

A folyadék utánpótlás helyett fogyasszunk minél több gyümölcsöt és zöldséget, különösen azokat, amelyeknek magas a víz tartalma: görögdinnye, grapefruit, narancs, uborka, jégsaláta vagy brokkoli. A görög joghurt szintén jelentős folyadékot tartalmaz, valamint a különböző gabonakészítmények is vízfogó hatással vannak – írja a Fox News.
OrientPress Hírügynökség

Vélemény, hozzászólás?