Dél-Afrikában versenyez a Pallasz Athéné Egyetem napelemes autója

Dél-Afrikában versenyez a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem MegaLux járműépítő csapata és napelemmel hajtott autója a szeptember 24-én kezdődő South African Solar Challenge elnevezésű nemzetközi versenyen.

A csapat a Challenger kategóriában indul, amelyben a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-egykristályos napelemtábla. A MegaLux csapat versenyautója is ilyen jármű, amely a napelemen keresztül szedi össze a működéséhez szükséges energiát és ezt raktározza el akkumulátoraiban. Az autó tömege 165 kilogramm, maximális sebessége pedig 130 kilométer per óra – mondta el a Budapesten tartott sajtótájékoztatón Ailer Piroska, az egyetem intézményvezetője.

2016. szeptember 12. Ailer Piroska, a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem intézményvezetője (szemben b), mellette Kutasi Zoltán tanszéki mérnök az egyetem MegaLux járműépítő csapatának a Dél-Afrikát átszelő, napelemmel hajtott autók versenyéről, a South African Solar Challenge-ről tartott indulás előtti sajtótájékoztatóján a Pallas Athéné Domus Animae Alapítvány (PADA) budapesti székházában 2016. szeptember 12-én. A csapat a szeptember 24-én kezdődő verseny Challenger kategóriájában indul, amelyben a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-egykristályos napelemtábla. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

2016. szeptember 12. Ailer Piroska, a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem intézményvezetője (szemben b), mellette Kutasi Zoltán tanszéki mérnök az egyetem MegaLux járműépítő csapatának a Dél-Afrikát átszelő, napelemmel hajtott autók versenyéről, a South African Solar Challenge-ről tartott indulás előtti sajtótájékoztatóján a Pallas Athéné Domus Animae Alapítvány (PADA) budapesti székházában 2016. szeptember 12-én. A csapat a szeptember 24-én kezdődő verseny Challenger kategóriájában indul, amelyben a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-egykristályos napelemtábla. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A verseny célja, hogy fejlesztők olyan jármű kifejlesztésére törekedjenek, amely bemutatja, hogy milyen fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében törekedni a minimális nyersanyag és energiafelhasználásra, illetve a környezetszennyezés csökkentésére.

hirdetés

Kutasi Zoltán tanszéki mérnök kiemelte: a csapat célja, hogy teljesíteni tudják a Pretoriából induló és Fokvárosba érkező nyolcnapos versenyt. Felidézte, hogy ez reális cél, hiszen a csoport a tavalyi ausztrál versenyen is jól szerepelt, a 46 induló közül hetedikként ért célba.

A dél-afrikai versenyt 2008-ban rendezték meg először, azóta kétévente kerül rá sor. Itt meghatározott idő alatt a legnagyobb távolságot kell megtennie az indulóknak az ausztrál versennyel szemben, ahol viszont a a csapatoknak minél rövidebb idő alatt kell átszelniük a kontinenst.

Afrikában együtt halad a mezőny városról városra és extra kilométereket az egyes állomáshelyeken beiktatott hurkokkal lehet szerezni. A verseny teljes hossza 2100 kilométer, de a plusz körökkel akár három ezer kilométeresre is növelhető a táv.

Kutasi Zoltán arról is beszélt, hogy idén a csapat együttműködést kötött az Országos Meteorológiai Szolgálattal, akik minden nap friss adatokat szolgáltatnak majd a verseny helyszínein várható időjárásáról, ami a stratégia optimalizálásában és aktualizálásában lesz a csapat segítségére.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkek
Itt a világ első napelemes egyterűje (videó)

A napelemes járművek fejlesztése még mindig (h)őskorát éli, így lehetséges, hogy a mindössze négy személy szállítására képes Stella lett a Elolvasom

Hollandok taroltak a napelemes autók világversenyén (is)

Holland győzelem született a napenergiával hajtott autók ausztráliai világversenyén: a 3200 kilométeres távot 5 nap alatt tette meg a legfürgébb Elolvasom

Szombaton újra MVM Energia Futam

Szombaton negyedik alkalommal rendezi meg a jövő környezetbarát technológiáit felvonultató, a szénhidrogén-meghajtást nélkülöző járművek versenyét és seregszemléjét az MVM Magyar Elolvasom

Új magyar napelemes autó készült

Akár óránkénti 130 kilométeres sebességre is képes, de Ausztráliában fog közlekedni és ott is „csak” versenyezni fognak vele. Nem kifejezetten Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?