Elektromosrobogó-kölcsönző rendszert tesztel Párizs

Négyhónapos próbaüzemmel elektromosrobogó-kölcsönző rendszer kezdi meg működését Párizsban a négy éve nagy sikerrel működő első elektromosautó-kölcsönző rendszer, az Autolib és a nyolcéves bérbicikli-hálózat, a Vélib mintájára.

A június 30-tól működő Cityscoot hálózatot, amelyben hetven motor vehető majd igénybe, egy magáncég üzemelteti a fővárosi önkormányzat támogatásával. A Cityscoot által használt elektromos robogók egy 50 köbcentis hagyományos robogóhoz hasonló menettulajdonságokkal bírnak és egy feltöltéssel használattól függően 60-100 kilométert tudnak megtenni.

Cityscoot elektromos robogó

Az Autolibbel és a Vélibbel ellentétben a robogóknak nem lesz szükségük kölcsönzőhelyekre, a járművek bárhol a városban leállíthatók, illetve felvehetők.

A rendszer egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével működik. A felhasználó ezen megkeresheti a hozzá legközelebb található motort, és azt lefoglalhatja. A beindításhoz csak egy kódra van szükség, amelyet SMS-ben kap meg a felhasználó, s azt a robogó digitális felületén kell beütnie.

hirdetés

Cityscoot elektromos robogó

 

Amennyiben a négy hónapos próbaüzem sikerrel zárul, a szolgáltatás 2016 januártól indul be, ezer motorral. A kísérleti időszakban a Cityscoot az elektromosautók kölcsönzőhelyein tölti fel a járműveket, azzal a felhasználóknak nem kell foglalkoznia. Később a cég saját töltőállomásokat kíván kialakítani, hogy függetlenítse magát az Autolibtől.

A Cityscoot bérlése negyedóránként 3 euróba kerül, de van lehetőség havi előfizetés vásárlására is. A párizsi városháza adatai szerint a francia fővárosban 150-200 ezren közlekednek robogóval, s naponta mintegy 480 ezer utat tesznek meg, amelyek átlagos hossza 2,7 kilométer. A fővárosi önkormányzat egyébként eredetileg egy saját hálózatot kívánt Scootlib néven üzembe állítani. Amennyiben azonban a magánvállalkozás sikeresnek bizonyul, lemond a saját rendszer beindításáról.

MTI – energiaoldal.hu