Hídpénz és dugódíj, Sándor György nyomdokain

Tarlós István főpolgármester közlése szerint még dolgoznak a szakemberek a dugódíj, illetve a hídpénz bevezetésének részletein, nem dőlt el, mekkora legyen a gyűrű átmérője és mennyit kellene fizetni. A hídpénz bevezetésére már itthon is láthattunk egy gyakorlatias megközelítést. Sándor György humorista videóját minden érdeklődő szíves figyelmébe ajánljuk.

Tarlós István a tv2 Mokka című műsorában kedd reggel azt mondta: „hangulatkeltés van, döntés nincs, keressük a lehetőségeket”.

Szavai szerint abban az esetben, ha lesz dugódíj és hídpénz, akkor egy egészen kis körzetet határoznak meg, vagyis a Hungária gyűrűnél szűkebbet. Jelezte, így alaptalan lesz a külső kerületek azon félelme, hogy náluk összpontosul a belső városrészek tehermentesítéséből adódó parkolási igény.

 

hirdetés

A főpolgármester ismertetése alapján az úgynevezett hídvám úgy működne, ahogy évtizedekkel ezelőtt New Yorkban kitalálták, s ma is működik a 20 milliós városban.

A díj mértékéről szólva hangsúlyozta: egyszer azt mondta, hogy a magasabb változatban 400 és 500 forint között kellene fizetni, amit „a sajtó azóta következetesen 500-nak interpretál”, de egyelőre nincs erről semmilyen döntés. Hozzátette, ésszerűbb lenne a dugódíjat akkor bevezetni, ha kiépül minden P+R parkoló, amiből 20 év alatt összesen egy fizetős épült.
„Nem arról van szó, hogy bárki sarcot vetne ki; ha nem üres kasszával lenne itt a város és az állam nem akarna kivonulni a finanszírozásból, akkor nem lenne probléma, de a BKV működési költsége évente 130-140 milliárd forint” – fogalmazott Tarlós István.

Még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.

A Népszava hétfői számában írt arról, hogy a főváros vizsgálja annak lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal. A jelenlegi elképzelések szerint a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni, itt is lehetnének kivételek. A hídpénz részleteiről Tarlós István nem beszélt a lapnak, de általánosságban azt hozta fel mellette, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.

forrás: MTI