Jönnek a klimatizált ruhák!

Egy Bostonban tanuló indiai diák olyan ruhát fejlesztett ki, amely képes kellemes viseletet biztosítani -50 és +50 fok közötti külső hőmérséklet esetén is.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

Kranthi Kiran Vistakula nem tudta megkedvelni a réteges öltözködés művészetét, ezért inkább feltalálta a klimatizált ruhát. A ClimaCon technológia egy könnyű, nanotechnológiás hordozható rendszer, amely maga oldja meg a hűtés-fűtés feladatát.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

Természetesen a találmány nem csak ruházati célra használható, alkalmas katonai, egészségügyi felhasználásra, de akár autók üléseinek hűtésére is.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

A korábban lehetetlennek tűnő megoldás az indiai kormány támogatását is élvezi és közel áll a kereskedelmi bevezetéshez.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

Persze a kezdet nem volt könnyű. Amikor a feltaláló a ruha közel ötkilós, vezetékekkel és ventilátorokkal felszerelt változatát viselte, még bolondnak nézték.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

hirdetés
kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

A ruha a Peltier hatás nevű termoelektromos elvet  használja, amely szerint, ha két különböző fém érintkezik és elektromos áram folyik rajtuk keresztül, akkor vagy felmelegednek, vagy lehűlnek az áram irányától függően.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

A nanotechnológiát azért kellett bevetni, hogy csökkenthessék a ruha súlyát. Elhagyták a meleg levegőt szállító ventilátorokat, helyette 16 kisebb termoelektromost lemezt helyeztek el a nagyobb izomcsoportok közelében, ahol a vér áramlása és a  hő koncentrációja magas.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

A végleges ruha nem nehezebb egy farmernél.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

Vistakula 2008-ban visszatért Indiába és megalapította a Dhama Innovationst, ahol a technológia továbbfejlesztését végzik.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations

Most viszont a cég Kaliforniába költöztetését tervezi, ugyanis segíti a termékek bevezetést az amerikaiak fogyasztói tudatossága és a kereskedelem fejlettsége.

kép: Dhama Innovations

kép: Dhama Innovations