Kínának is lesz saját mágnesvonata

Megosztom
  • 1
  •  
  •  
  •  


Messze nem lesz olyan gyors, mint a sanghaji (német gyártású), ellenben ez már teljesen kínai gyártású szerelvény, meg sokkal olcsóbb is

Az idei év vége előtt megkezdik az első hazai gyártású lebegő mágnesvonat (maglev) próbaüzemét a közép-kínai Hunan tartomány székvárosában; a jármű száz kilométeres óránkénti sebességnél nem lesz gyorsabb. A maximális tesztsebessége is csupán 120 km/h.

kép: voc.com.cn

kép: voc.com.cn

Csangsa város illetékeseinek hétvégi bejelentése szerint a kínai lebegő mágnesvasút a helyi repülőteret fogja összekötni a déli vasúti pályaudvarral. A két végállomás közti táv 18,5 kilométer.

A szerelvény gyártója a hunani Zhuzhou Electric Locomotive Co. vállalat, amelynél 2014 májusában láttak hozzá a munkához. Eddig 3,5 milliárd jüant (161 milliárd forint), vagyis a tervezett beruházás költségeinek 82 százalékát használták fel.

hirdetés

A cég illetékeseinek közlése szerint a lebegő mágnesvonatok biztonságosabbak, képesek kisebb ívben fordulni és környezetkímélőbbek.

kép: csrgc.com.cn

kép: csrgc.com.cn

Az első – német gyártású – közforgalmú maglev vasutat 2002. december 31-én adták át. Sanghaj pénzügyi negyedéből vezet a város Putung nevezetű nemzetközi repülőterére. A 30,5 kilométeres távolságot 8 perc alatt képes megtenni óránként 430 kilométeres sebességre gyorsulva. Egy japán vonat az idén tesztkörülmények között 603 km/órás sebességgel állította be az új világrekordot.

Az átadásra váró hunani mágnesvasút a sebességet tekintve a lassúbbak közé tartozik. A hagyományos vonatok rekordját 2007-ben Franciaországban egy nagysebességű szerelvény (TGV) állította fel, 575 kilométeres óránkénti sebességgel.

 



Megosztom
  • 1
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?