Környezetvédők kereszttüzében az Apple és a Samsung

“Digitális graffitival” támadja a két legnagyobb okostelefon gyártó app boltjait, a Föld Barátai (Friends of the Earth) zöldszervezet. A mozgalom, a két társaság indonéziai bányászati tevékenysége ellen lobbizik.

A kiterjesztett valóság kampány helymeghatározó eszközökkel céloz az okostelefon- felhasználókra és mintegy 12 Apple és a Samsung boltot vesz invázió alá, az Egyesült Királyságban.

Az Aurasma AR alkalmazásbolt felületén egy beszéd buborék lesz látható zöld háttérrel és a képernyőn “a telefonom szennyezi a trópusi erdőket?”- kérdés jelenik meg. A program tartalmaz egy rövidfilmet is, amely az ónbányászat okozta környezeti károkat ismerteti. Az érc ezen elektromos készülékek egyik alapvető eleme- tájékoztat a marketingweek.

hirdetés

A mozgalom szerint az ónbányászat súlyos pusztításokkal jár, az országban, amely az esőerdőket, a helyi közösségeket, a mezőgazdaságot és a korallzátonyokat egyaránt sújtja.

A felhasználók továbbá átkattinthatnak egy weboldalra, ahol üzeneteket tudnak feladni az Apple és a Samsung számára, rákérdezve arra, hogy a telefonjukban használt ónt Indonéziában bányászták e. A Föld Barátai azt állítja, hogy az Apple és a Samsung eddig titkolta, hogy mely terméke tartalmaz az ázsiai országban bányászott ónt. A szervezet azt reméli, hogy a kampány segítségével több technológia-tudatos fogyasztó szerez tudomást a problémáról- és vesz majd részt a kampányban.

A “digitális gerilla aktivizmust” és közösségi média akciókat használó szervezet addig tartaná a nyomást a vezető gyártókon, amíg azok fel nem fedik ellátási láncukat és nem vállalják, hogy gyártási folyamatuk során jobban védik az embereket és a környezetet.

forrás: marketinginfo.hu

Vélemény, hozzászólás?