Szuperhibriddel ünnepel 2016-ban a BMW: jön az i9

A BMW nagy ünneplésre készül, hiszen 2016-ban fennállásának 100. évfordulóját ünnepelheti a bajor prémiummárka. Egy neves gyártó pedig nem is emlékezhet meg a jeles alkalomról másképp, mint egy igazán különleges modell életre hívásával, a BMW esetében pedig mindez egy álomba illő szuperhibriddel valósulhat meg.

Ha hihetünk a pletykáknak, akkor i9 néven érkezik a centenáriumra az ünnepi különlegesség, ami a németek leggyorsabb és legkívánatosabb hibridje is lesz egyben. Az i9 már létező alapokra, az i8-as könnyű szénszálas vázára épül majd, azonban az alkalom megköveteli, hogy sokkal extravagánsabb, agresszívebb külsőt kapjon, és természetesen teljesítményben is a már kapható benzin-elektromos modell fölé ugorjon.

BMW i8-1A hírek szerint nem csupán a benzinmotor lesz sokkal potensebb a szuperhibridben, hanem az elektromotor is jóval nagyobb teljesítménnyel szolgál majd.

BMW i8Noha az i8 karbonvázában helyet kapó 1,5 literes, háromhengeres turbómotor és az elektromos egység 362 lóerőt és 570 Nm maximális forgatónyomatékot produkáló párosa szinte hihetetlen dinamizmussal (0-100 km/h: 4,4 szekundum) ruházza fel a hibrid sportautót, a 100. születésnapra készülő i9-hez mindez nem elégséges. Épp ezért a bajorok az újdonságba a lehető legtisztességesebb, a BMW nevéhez szorosan kapcsolódó felépítésű erőforrást szuszakolnak be.

hirdetés

BMW i8-2A fejlesztés alatt álló, moduláris, háromliteres sorhatos első ízben az új 7-es limuzinban bukkan fel, de az i9 hibrid rendszerében is ez motor szerepel majd, hozzá méltó teljesítménnyel felruházva azt. Ennek eredményeképp nem csoda, hogy az i9 esetében biztosan 4 másodperc alatti 0-100-as sprintről beszélhetünk, s a csúcssebesség is 300 km/h fölé csúszhat.

BMW i8A BMW i divíziója tehát szép lassan egyre több családtagot számlálhat, hiszen az i9 mellett az i3 megnyújtott, praktikusabb variánsa, az i5 is úton van.

forrás: autopult.hu

Vélemény, hozzászólás?