Többet árt a rossz üzemanyag, mint a hideg?

Mindenki azt kérdezi, hogyan indítson hidegben, milyen olajat használjon, hogy védje a dízelmotort. De kevesen foglalkoznak azzal, hogy mit tankoljanak.

Ha megnézzük a statisztikákat, látjuk, hogy nagyon ritka a motorok meghibásodása – a forgattyús mechanizmus bombabiztos, az új hengerfejek sem repednek szét a korszerű dízelmotorban. Amire általában először költeni kell, az a tüzelőanyag adagoló rendszer: a nagynyomású pumpa, a befecskendező szelepek és egyéb járulékos dolgok. Ezek nagyon pontosan illesztett egységek, melyek kenéséről és állagmegóvásáról maga a tüzelőanyag gondoskodik, esetünkben a dízelolaj. Ebből azonnal látszik, hogy a gázolajnak jó minőségűnek és tisztának kell lennie. Tisztaság alatt most az idegen testek, szennyeződések hiányát értem, amiért a jó minőségű tüzelőanyag-szűrő felel.

hirdetés

kép: multidaru/indafoto.hu

A gázolaj másik jellemzője az alapolaj általános minősége, illetve adalékoltsága. Ezen a ponton már hatalmas eltérések lehetnek, amelyek nem csak a motorüzemre, a károsanyag-kibocsátásra és a teljesítményre vannak hatással, hanem a tüzelőanyag-rendszer élettartamára is. Teljesen mindegy, hogy adagolós motorról, adagolófúvókás (PD) vagy common rail rendszerről beszélünk, a gázolaj minősége mindent befolyásol.

forrás: totalcar.hu folytatás

Vélemény, hozzászólás?