Visszaszorulóban a használt német luxusautók aránya Magyarországon
Úgy tűnik, a magas javítási-fenntartási költségekkel történő riogatás megtette a hatását. Noha továbbra is özönlenek Magyarországra a használt autók, a nagy német luxusmárkák némiképp visszaszorultak a toplistában. A VW iránt is csökkent az érdeklődés, ezzel párhuzamosan viszont az Opel tudott javítani.Az év első harmadában közel 45 ezer használt autó özönlött be az országba, amelyek 61,5 százaléka legalább tízéves – közölte a Használtautó.hu autós portál kedden, azaz továbbra sem fiatalodnak az importált használt autók.
A közlemény szerint ez az az életkor, amelyre a nagyobb kategóriákban is van fizetőképes magyar kereslet. Ugyanakkor összefügg ezzel a kilométeróra-tekerése, és az utólag felfedezett műszaki problémák miatt felvetődő pótlólagos költségek, mivel az öreg autó előéletének sokkal nehezebb utánajárni.
A presztízsmárkák súlya viszont évről évre lassan csökken, az Audi-BMW-Mercedes hármas immár csak 21,2 százalékát teszi ki a behozatalnak, szemben a 2014-es 25,1 százalékkal. Általánosságban is csökken a koncentráció a márkák tekintetében: két éve az első nyolc leggyakoribb autómárka még a teljes sokaság 68 százalékát adta, most ez az érték már csupán 64 százalék. A BMW a másodikról a negyedik helyre csúszott, míg a Mazda a 11.-ről a hetedik helyre ugrott.
A portál adatai szerint tavaly április végéig 36 100 használt személyautót importáltak Magyarországra, ez idén már 44 700 felett jár. Egyedül áprilisban 12 ezer használt járművet regisztráltak az országban. A Használtautó.hu szakértői szerint év végéig mintegy 150 ezer használt autó érkezik majd az országba a 2015. évi 122,6 ezer után.
Eközben Csehországban…
Egyre öregebb a csehországi személygépkocsipark, az idei első negyedév végén a cseh utakon futó személyautók átlagéletkora elérte a 15,1 évet. Csehország megalakulása, tehát 1993 óta ez a legmagasabb szám – közölte a Cseh Autóipari Szövetség (SAP) hétfőn Prágában. A tavalyi év végén ez a mutató 14,3 év volt.
Antonín Sípek, a SAP korábbi elnöke, jelenleg független elemző szerint ez főként annak következménye, hogy a csehek az elöregedett gépkocsikat egyre lassabban vonják ki a forgalomból, mert ez néhány éve már pénzbe kerül.
Az elemző rámutatott: míg 2009-ben majdnem 250 ezer öreg gépkocsit vontak ki a forgalomból, addig tavaly már csak százezret.
2016 márciusának végén 7,18 millió hivatalosan nyilvántartott gépkocsi volt Csehországban, átlagéletkoruk 18,07 év volt. A személygépkocsik száma 5,2 millió, ezek mintegy 70 százaléka tíz évnél öregebb autó.
A nyilvántartások szerint a csehek leghosszabb ideig a motorkerékpárjukhoz ragaszkodnak. Az országban 1,07 millió különféle kategóriájú motorkerékpár van nyilvántartva. A motorkerékpárok átlagos életkora 33,4 év. A csehországi autóbuszok átlagkora 14,8 év, míg a traktoroké 32 év.
Szakértők szerint a csehországi autóparkot nagyon negatívan befolyásolja, hogy a Nyugat-Európából behozott használt személygépkocsik mintegy 30 százaléka tíz évnél öregebb.
energiaoldal.hu – MTI