A Fiat is dobja az elektromos autókat
A Toyota és az Audi után a Fiat-Chrysler is bejelentette, hogy egyelőre feladja elektromos autós terveit.
Míg említett vetélytársai a széria érett modellek gyártását fújták le, a Fiat az elektromos hajtáslánc fejlesztésére nem hajlandó költeni a jövőben, írja az Automotive News Europe. Mivel a vásárlók nem hajlandók megfizetni az új technológia borsos fejlesztési költségeit, a Fiat-Chrysler inkább további dízel és kis méretű benzines turbómotorokkal terjeszkedik tovább Észak-Amerikában.
Vélekedésük szerint a vásárlók örömmel veszik a szén-dioxid-kibocsátás (és nyilván a fogyasztás) csökkentését, de ezért nem szívesen fizetnek többet és az életmódjukon sem nagyon akarnak változtatni. A korszerű dízelmotorok hasonló hatékonyságot mutatnak, mint a a hibrid rendszerek, de nagyobb teljesítmény mellett. A Chrysler 3.0 literes új V6-os dízelmotorja kiviteltől függően 190-250 lóreős teljesítményre is képes, 7,5 literes átlagfogyasztással.
Így az Amerikában forgalmazott elektromos Fiat 500E egyelőre az egyetlen elektromos Fiat marad.
Persze nem minden gyártó gondolkodik így. A dízelmotorokban hagyományosan erős BMW most mutatta be első elektromos modelljét az i3-t, amelyet hamarosan egy elektromos sportkocsi követ.
A Ford, Volkswagen és Mercedes háza tájáról is várhatók elektromos modellek, a Renault-Nissan már egész modellpalettával rendelkezik, a kizárólag elektromos autókat gyártó Tesla pedig továbbra is sikert sikerre halmoz.
Pingback: Lécci, senki ne vegyen elektromos Fiatot! - Energiaoldal
Pingback: A szabályzók mindenhol villanyautó-ellenesek - Energiaoldal