A GAZ visszatér Európába

A kilencvenes évek merész óriásplakátain “Gaz csábító”-ként érkeztek hazánkba az orosz márka áruszállítói, de pályafutásuk nem volt túl dicsőséges. Leginkább csábítóan olcsó árukkal tudtak vevőket szerezni, akik azonban tulajdonosként már nem nagyon rajongtak a gyenge minőségű, ráadásul szomjas Volga-UAZ benzinmotorokkal szerelt (később nagyrészt LPG-üzemre átalakított) teherautókért.

De a Steyr dízelmotoros változatokkal sem vált a magyar utcák meghatározó szállítóeszközévé.

kép: nepitelet.hu

kép: nepitelet.hu

A GAZ viszont az orosz autóipar egyik vezetője és nem adja fel egykönnyen Európa meghódítását. Kifejlesztettek egy teljesen új típust, új műszaki alapokon és új minőségben. Erre utal az is, hogy a GAZ társaság megkapta az engedélyt a GAZell Next gépkocsik eladására az Európai Unió valamennyi országában.

GAZella Gazelle NEXTAz új Gazellákra a gyár 3 év, vagy 150 000 kilométer garanciát ad, ami mindenképpen biztató. A szervizeket 20 000 kilométerenként kell majd látogatni. A tesztek alatt az autókkal több mint kétmillió kilométert tettek meg.

GAZella NEXT-3A gyártó büszkén hirdeti, hogy járműveik neves beszállítók alkatrészeiből készülnek. A dízelmotorok a Cumminstól jönnek, a szervokormány a ZF-től, a lengéscsillapítók Mando, a fékrendszer elemei Bosch és Mando eredetűek.

hirdetés

GAZella NEXT gyártásA kuplung Sachs termék, a légkondicionálót a Delphi gyártja. Hab a tortán az Isringhausen vezetőülés Takata biztonsági övvel.

GAZella NEXT műszerfalA teherváltozatok mellett utasok szállítására alkalmas modellek is készülnek.

GAZella NEXT-1Az utóbbi években elég kevés példája volt annak, hogy az orosz gépkocsiipari óriások sikeresen kijutottak volna az európai országok piacaira. Ez legfeljebb a nagy kapacitású teherkocsikat kibocsátó KAMAZ-nak és a személygépkocsikat gyártó AVTOVAZ-nak sikerült.

GAZella NEXT sulibusz

GAZella NEXT sulibusz

Ugyanakkor a világ vezető gépkocsigyártói bővítették oroszországi exportjukat és az orosz térségekben sikeresen működnek gépkocsikat összeszerelő külföldi vállalatok Svédországból, Németországból, Franciaországból. Annál jelentősebb a GAZ csoport által elért siker – emeli ki Nyikita Maszlennyikov, a Modern fejlesztés intézetének szakértője:

– Nagyon fontos, hogy ez az orosz gépkocsiipar bizonyos minőségének egyfajta elismerése, a siker elismerése, mert a gépkocsi megkapta a bizonyítványt az Európai Unió szigorú ökológiai szabványainak valamennyi paraméterében. Megvan a bizonyítvány az üzemanyag minőségére, gyakorlatilag az Euro-5 szabványának kell megfelelnie. Világos, hogy a GAZ rendkívül érdekelt az értékesítésben Európában és általában a külföldi piacokon.

GAZella NEXT platós teherautóA GAZ csoport pedig, a hatalmas konkurencia ellenére, tavaly 15 százalékkal növelte gépkocsijai exportját. A társaság már megkezdte a tárgyalásokat a potenciális disztribútorokkal az Európai Unió országaiban az értékesítési rendszer és a szervizszolgáltatások kialakítása érdekében.
hungarian.ruvr.ru, energiaoldal.hu

Kapcsolódó cikkek
Már most mélyponton a gázautó-átalakítás

Amint várható volt, az előzetesen meglebegtetett LPG-adóemelés nem tett jót a gázautózás ügyének. Az energiaoldal.hu által megkérdezett szervizek arról számoltak Elolvasom

A régióban nálunk a legdrágább az LPG!

A Nemzetgazdasági Minisztérium indoklása szerint az LPG jövedéki adójának emelésére azért van szükség, mert az "kirívóan alacsony szintű" és a Elolvasom

Átment: megszavazta a parlament a 100%-os LPG-adóemelést.

A tegnapi nap folyamán jelentős fölénnyel, 236 igen szavazattal, 12 nem ellenében, 74 tartózkodás mellett került elfogadásra az LPG adójának Elolvasom

Mozgó bomba: szabálytalanul szállított autógázt foglalt le a NAV

Illegálisan és közveszélyesen szállított autógázt foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai Budapesten - közölte Suller György Attila Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?