A VW sporthibridet csinált a Golfból
A GTI és a GTD után egy újabb hárombetűs kifejezést érdemes megtanulnunk: GTE. Ezzel a Volkswagen a Golf egy újabb sportos változatát küldi a közutakra, ezúttal hibrid hajtáslánccal.
Az eddigi – különösen a konnektoros – kompakt hibridek nem igazán a sportosságukról voltak híresek. A Hondának ugyan volt egy sportos próbálkozása, de ez csak a CR-Z kinézetére vonatkozott, 124 lóerős teljesítményével a dinamikájára már nem annyira.
A Golf GTE viszont jóval mérgesebb. A jól ismert 1,4-es, 150 lóerős TSI turbómotort kiegészítették egy 105 lóerős villanymotorral, így a rendszer összteljesítménye 204 lóerő, a nyomaték 350 Nm.
Mindössze 7,6 másodperc kell, hogy elérje a százas tempót, a végsebesség 222 km/h.
A konnektorról tölthető 8,7 kWh kapacitású akkumulátort szükség esetén a benzinmotor is képes tölteni, 940 kilométerre növelve a hatótávot, amely tisztán elektromos módban csupán 50 km. A hivatalos átlagfogyasztás 1,5 liter/100km.
A töltő csatlakozóját az autó elején található embléma alatt találjuk, így a malacorrú Passat (B3) után megszületett a konnektororrú Golf is.
A hibridség az autó 1599 kilogrammos tömegén is meglátszik, de az akkucsomag miatt a csomagtartó egy részéről is le kell mondani, mindössze 272 liternyi hellyel gazdálkodhatunk.
A Golf GTE 11 millió forint környékére várható ára nem kevés, de ezzel a teljesítménnyel a Volkswagen az igazán sportos modellek közé pozicionálja, ahol ez az ár már versenyképes.
Ha valaki egy GTI-t szeretne, ami környezetbarát, néha akár ingyen üzemanyaggal és nulla károsanyag-kibocsátással is használható, érdemes a Golf GTE-n elgondolkodni.
Olyan országokban pedig, ahol a hibridek vásárlását milliós adókedvezményekkel támogatják, végképp jó bolt lehet…