Az irodákban is beindult a világítási szezon

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  


A múlt heti óraátállítással, az egy órával korábbi sötétedéssel elkezdődött az irodaházaknál a „világítási szezon”, ami a bérlőket is közvetlenül érinti, hiszen az irodákban az áramfogyasztás 18-23 százalékáért a világítás a felelős

A hétvégi óraátállítással, az egyre korábban beköszönő sötétedéssel elkezdődött az irodaházaknál a „világítási szezon”, ami a bérlőket is közvetlenül érinti, hiszen az irodákban az áramfogyasztás 18-23 százalékáért a világítás a felelős – derül ki a Laurus Irodaházak és a Robertson Hungary ingatlan-tanácsadó friss elemzéséből. Az áramfogyasztás mértékét pedig nagyban meghatározza az, hogy milyen világítási rendszerrel rendelkezik az adott irodaház.

hirdetés

„A régi típusú irodaházakban jellemzően fénycsöves világítási rendszerek találhatók, amelyeknél 99 százalékban fénycsöves lámpatestek biztosítják a munkához szükséges fényt. Az elmúlt években épített, új típusú irodakomplexumokban már gyakran találkozni jelenlét-érzékelős, dimmelhető, illetve ledes világítással – a dimmelhető olyan megoldást takar, amikor a külső fény változásához automatikusan igazodik a fényerő” – mondja Vuk Ágnes, a Laurus Irodaházak projektvezetője. Hozzáteszi: konkrét irodaházakat érintő méréseik szerint egy az utóbbihoz hasonló modern, energia-hatékony, szabályozható világítási rendszerrel akár 20 százalékkal is csökkenthető a világításhoz kapcsolódó villamosenergia-fogyasztás.

„A cégek számára az irodájuk kiválasztásánál nem számít elsődleges döntési szempontnak a világítás milyensége, előfordul, hogy nem fordítanak erre kellő figyelmet, és utólag szembesülnek a számukra esetleg nem optimális világítási rendszer hátrányaival” – jegyzi meg Tilki Róbert, a Robertson Hungary ügyvezető igazgatója. Hozzáteszi: természetesen általánosságban elvárásként jelentkezik a bérlők részéről az energiahatékonyság, valamint az, hogy megfelelő fényerő legyen a munkavégzéshez, de még nem annyira jellemző rájuk a világítással kapcsolatos tudatosság. (Sok magyar vállalkozásnál még mindig az a fő szempont, hogy legyen a közelben egy étterem.) „Pedig a saját áramfogyasztás a legtöbb irodaház esetében a bérlő költsége, amit a bérleményen belüli almérő alapján mérnek és az üzemeltetési költségen felüli költség. Így számukra is fontos, hogy energia-hatékony és automatizált világítási megoldások legyenek az irodájukban, illetve, hogy maguk a bérlők is kifejezetten figyeljenek arra, hogy fölöslegesen ne égjen a villany” – jegyzi meg Tilki Róbert.

Bár a világítással kapcsolatos bérlői tudatosság még csak alakulóban van, a Laurus Irodaházaknál azt tapasztalták, hogy beköltözés után már igen nagyra értékelik a cégek, ha modern, energia-hatékony és egyedileg szabályozható világítási rendszer könnyíti meg az életüket. „A bérlők kifejezetten elégedettek a mozgásérzékelős és jelenlét-érzékelős kialakításokkal. Ez ugyanis hatékonyan biztosítja a megfelelő munkahelyi világítást, a kellemes fényhatást és közérzetet az irodában, hiszen automatikusan lekapcsol azokon a területeken, ahol éppen nincs szükség mesterséges fényre, mert például nem tartózkodik ott senki” – mondja Vuk Ágnes.

forrás: energiainfo.hu



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?