Döntött az EP, retteghetnek a dízelesek?
Miközben sok magyar már az olcsó, fiatal német dízelautók dömpingjét várja, az EP kötelezi a tagállamokat, hogy a műszaki vizsgák között is nézzenek rá az autókra. Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén ugyanis új szabályozást hagyott jóvá, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, működésük kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon. A magyar használtautó-import továbbra is száguld, igaz, a dízelekkel egyre óvatosabbak vagyunk.
Az uniós parlament sajtószolgálatának tájékoztatása szerint minden uniós tagállamnak egységesen, az előző évben fogalomba helyezett gépjárművek közül 40 ezrenként egyet legalább évente biztonsági szempontok alapján ellenőriznie kell, és legalább 20 százalékuk esetében az ellenőrzéseknek a károsanyag-kibocsátására is fókuszálnia kell. Az új vizsgálati rendszer biztosíthatja, hogy az autók mindvégig a kibocsátási határértékeken belül maradjanak. Ennek érdekében a tesztközpontokat rendszeresen és független hatóság bevonásával ellenőrizni fogják.
Az autótulajdonosok kiadásait megtérítik, ha olyan problémákat javíttatnak meg a járművön, amelyeket az autógyártó később visszahívási akciókban elismer. A csaláson kapott gyártókat autónként akár 30 ezer euróval (mintegy 9,3 millió forint) kell büntetni. A befolyt összeget a piacfelügyelet megerősítésére és környezetvédelmi célokra kell fordítani – olvasható a szövegben.
A független szervizek hozzáférést kapnak az autókra vonatkozó alapvető és nélkülözhetetlen információkhoz, hogy képesek legyenek versenyezni a márkakereskedők szakszervizeivel, ami segíti az árak csökkenését.
A 2020 szeptemberétől érvényes jogszabály az autókat biztonságosabbá és környezetkímélőbbé teszi, és valós vezetési körülmények között végzett tesztekkel kombinálva biztosítja, hogy a dízelbotrány soha többé ne történhessen meg – tették hozzá.
Nálunk nagyon megy a használt
Lendületben van a használtautó-piac, 2018 első negyedévében 175 ezer használt személyautó cserélt gazdát a magyar piacon a Datahouse adatai alapján, ami több mint 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot – közölte a JóAutók.hu az MTI-vel.
A portál előrejelzése szerint a kedvező piaci környezetben éves szinten akár 750 ezerre is emelkedhet a belföldi adásvételek, átírások száma a tavalyi 687 ezerről.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közleményben kifejti: jelentősen támogatta a idei növekedést, hogy az újautó-eladások 30 százalékkal nőttek az elmúlt évhez képest, de jelentős utánpótlást biztosított a használtautó-import is, amely több mint 9 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának szintjét.
Az eladott használt autók harmada három márka közül kerül ki. Az első negyedévben gazdát cserélt használt autók 13,3 százaléka Opel volt. A korábbi években a Suzuki állt a második helyen, idén már a Volkswagen vette át a helyét 9,9 százalékkal, míg a Suzuki részesedése jelenleg 9,8 százalék.
A 2017 májusában indult JóAutók.hu célja, hogy a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolja azokkal a biztonságra törekvő vásárlókkal, akik szeretnék elkerülni a használtautó-vásárlás során felmerülő buktatókat.
Az energiaoldal.hu úgy értesült, hogy vannak olyan kereskedők, akik már évek óta meglehetősen óvatosak a használt dízelek behozatalával, mert nagyon nehezen eladhatók, ezért inkább a benzineseket részesítik előnyben. Az általunk megkérdezett autóvásárlás előtt álló személyek is inkább a benzineseket nézegetik, bár egy jelentős kedvezménnyel (a hírek már 50%-ról szólnak) megvásárolható, fiatal dízelautó azért nagyon vonzó tud lenni, ezen azért elgondolkodnának…
Forrás: energiaoldal.hu – MTI