Forgalomba állnak az új Solaris-Škoda trolik

Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  


Sikeresen teljesítették a tesztüzemet, illetve az utasok nélküli próbafutást, és ütemezetten forgalomba állnak a vadonatúj Solaris-Škoda trolibuszok a fővárosban. A 10 szóló és 11 csuklós trolibuszból álló flotta járművei kényelmes és minőségi utazási élményt biztosítanak az utasok számára.

Az első szóló és csuklós prototípus trolibuszoknak egyenként 500 kilométer, míg a többi jármű esetében egyenként 100 kilométeres hibamentes próbafutás volt előírva, mielőtt megtörtént a forgalomba állás.

Budapest, 2019. október 2.
Forgalomban közlekedik egy új, csuklós Solaris-Skoda trolibusz a budapesti Dózsa György úton 2019. október 2-án. A tíz szóló és tizenegy csuklós trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban. A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.
MTI/Máthé Zoltán

A hatékony légkondícionálóval és fűtőrendszerrel felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket. A trolibuszoknál a műszaki és ergonómiai megoldásokat, illetve a kedvező energiafogyasztást is szem előtt tartották a beszerzésben.

hirdetés

Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, azonban korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, illetve ezáltal a hálózat – a kiépített infrastruktúrától részben függetlenített  – jövőbeni módosítására is lehetőséget biztosít.

Budapest, 2019. október 2.
Egy új, csuklós Solaris-Skoda trolibusz belső tere 2019. október 2-án. A tíz szóló és tizenegy csuklós trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban. A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.
MTI/Máthé Zoltán

Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel, amely növeli az utasok biztonságát, és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében, vagy az elkövetők azonosításában.

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.912.912.309 Forint.

energiaoldal.hu – BKK



Megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?