Furcsa szerzet – olcsó, takarékos 3-kerekű Amerikából

Az amerikai Elio Motors cég már jó ideje azon foglalatoskodik, hogy egy rendkívül hatékony, alacsony fogyasztású autót dobjon piacra, amivel tényleg fillérekből megoldható lenne a mindennapi közlekedés, ingázás. Már több prototípust is bemutattak a gyáriak, azonban a legújabb, immár ötödik változat meglehetősen széria-közelinek tűnik.

Elio_p5A P5 név szintén arra utal, hogy immár az ötödik prototípussal van dolgunk, s a képekből úgy látjuk, hogy tényleg rövidesen piacra érkezhet a gazdaságos jószág: a hírek szerint körülbelül egy év múlva, 2016 közepén debütálhat az autó, aminek legnagyobb érdekessége, hogy nincs ki a négy kereke.

Igen, a tervezők egy háromkerekű járgányt fejlesztettek, ami két utasnak és némi csomagnak biztosít helyet teljesen fedett kabinjában. Az első kerekek jelentős mértékben kilógnak a karosszériából, így a háromkerekű teljes szélessége megfelel egy ’rendes’ autóénak, viszont a keskeny karosszéria miatt rendkívül jó az Elio P5 légellenállása, ami a hatékonyság alapfeltétele.

Elio_p5_1

A könnyűépítésű érdekesség meghajtásáról egy friss fejlesztésű 3-hengeres 0,9 literes benzinmotor gondoskodik, aminek erejét egy Aisin-féle robotizált (tehát félautomata) váltó továbbítja a hátsó kerékhez. Az okos vezérlésnek és a hatékony hajtásláncnak hála a gyáriak szerint az Elio P5 gyári vegyes fogyasztása alig 2,8 l/100 km, persze az amerikai mérési ciklus szerint.

hirdetés

Elio_p5_2

Eddig nagy csodát nem hozott az autócska, a lényeg azonban most jön: Amerikában az indulóár állítólag mindössze 8600 dollár lesz, ami alig 1,9 millió forintnak felel meg, vagyis valóban egy tömegközlekedés-pótló ingázó gépről beszélhetünk. A hírek szerint az autó biztonsági utascellával fog forgalomba kerülni, vagyis teljesíti a szigorú előírásokat, s többek között három légzsákkal, ABS-szel és bukócsövekkel érkezik.

Elio_p5_3

A globális forgalmazásról egyelőre nincsenek információk, azonban hiába tűnik izgalmasnak a típus, a különféle adóterhek miatt mire megérkezne az öreg kontinensre, az ára vélhetően nagyon elszállna, így nem lenne igazán versenyképes. A tengerentúlon viszont akár sikeres is lehet a bátor cég különc háromkerekűje.

forrás: autopult.hu

Vélemény, hozzászólás?