HÉV helyett vizibusz?

Három-öt percenként érkeznének csúcsidőben a fővárosi kikötőkbe az agglomerációból bő másfél év múlva azok a katamaránok, amelyeket egy magyar cég gyártana és működtetne – tájékoztatta a szárazföldi közlekedést tehermentesítő elképzelésekről a Duna-Express Konzorcium vezetője hétfőn az MTI-t.

foto: skandco.cc

Götz Sándor, aki hat éve foglalkozik a régiós vízi közlekedés terveinek kidolgozásával, elmondta, hogy az új közlekedési törvénytervezet már “nevesíti” ezt az elképzelést, így 2014 elején elindulhatnának az első katamaránok.
A tervek szerint eleinte négy-hatezer, 2020 táján húsz-huszonötezer, később mintegy negyvenezer utast szállítanának naponta a “vízibuszok” a két végpont – északon Visegrád, Kisoroszi és Vác, délen Százhalombatta, Érd és Szigetújfalu környéke – között, útba ejtve a fővárosi dunai kikötőket.

Máshol már működik

A konzorcium elképzelései szerint néhány év múlva 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon – mondta Götz Sándor hozzátéve: ez azt jelenti, hogy a BKV jelenlegi kikötőin kívül legalább négy új vízi állomásra lenne szükség; egyre a Batthyányi téren, egyre a 4-es metró Fővám téri csatlakozó pontján, és kettőre az M0-ás közelében.

foto: skandco.cc

hirdetés

A konzorcium vezetője kiemelte, hogy a katamaránokat egy magyar cég tervezné, gyártaná, illetve működtetné, de, hogy milyen vállalkozásról van szó, és mennyibe kerülne a terv megvalósítása, arról egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Azt azonban elmondta, hogy 2014 első negyedévében két hajót állítanának forgalomba, amelyeket egy éven belül további 14-16, egyenként 165 fős befogadó képességű katamarán vízre bocsátása követne.

Japánban...

A menetrendszerű jártok elindulásának egyik fontos feltétele a magántársaság és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közötti szerződés létrejötte – emelte ki Götz Sándor.

foto: skandco.cc

A hajnaltól késő estig közlekedő katamaránok motorját megújuló energiával hajtanák, a “vízibuszok” körülbelül 34,5 kilométeres óránkénti sebességgel szelnék a vizet (ez a csúcsforgalomban araszoló autóbuszok sebességének közel duplája).
Az elképzelések szerint úgynevezett egységes, a katamaránon kívül autóbuszra és villamosra is érvényes jegyeket vezetnének be, de többfajta bérleti konstrukcióban is “gondolkodnak” – közölte a Duna-Express Konzorcium vezetője.

forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek
Káros energiák a velencei a Canal Grandén

A Canal Grandén közlekedő hajók sebességének méréséről döntött Velence városa, mert a gyorshajók keltette hullámok nem tesznek jót a homokra Elolvasom

Újra közlekednek a D11-es hajók Budapesten

A Duna vízállásának emelkedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ismét forgalomba állította az augusztus 14. óta nem közlekedő D11-es Elolvasom

Már biztosra vehetjük: lesz crossover az új Ladából!

Eddig csak tanulmányként láthattuk és a sorsa is bizonytalan volt, de tegnap az AvtoVAZ bemutatta a nálunk is várva-várt Lada Vesta crossover Elolvasom

Olcsóbb a román áram Magyarországon, mint Romániában?

Magyarországon a lakosságnak kevesebbet kell fizetnie a villamos energiáért, mint Romániában, annak ellenére, hogy az áram egy részét Magyarország Romániától Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?